Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد :

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 124هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از مبارزه با آفت سن مادری و پوره در بیش از 124هزار و 290 هکتارازمزارع غلات استان خبر داد.

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 124هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: با توجه به بازدیدهای مستمر میدانی از اماکن زمستان‌گذران و روند ریزش سن مادری، اولین ریزش از ۱۰ فروردین با توجه به شرایط آب و هوایی از سطح شهرستان‌های استان گزارش شد که تاکنون در سطح ۱۱ شهرستان در مزارعی که در حد نرم مبارزه بودند، این عملیات اجرایی شده است. 

وحدت با بیان اینکه امسال بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت غلات رفته است ،‌‌ اظهار کرد: تا کنون در سطح 66 هزار و 611 هکتاراز مزارع گندم استان مبارزه با افت سن مادری و در سطح 57 هزار و 679هکتار مبارزه با آفت سن پوره  و در سطح 94 هکتار مبارزه با افت سن پوره در مزارع جو انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه پایش و بررسی روزانه مزرعه‌ای توسط کارشناسان در حال اجراست و همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: در مزارعی که در حد نرم مبارزه باشند گندم‌کاران با توجه به محدودیت زمانی لازم است با راهنمایی کارشناسان تا یک هفته آینده اقدام به مبارزه شیمیایی کنند.  

وی ادامه داد: در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سمپاشی ضروری بوده و رعایت استفاده از سموم توصیه شده برابر دز مصرفی اعلامی از سوی سازمان حفظ نباتات برابر مصوبه هیئت نظارت بر سموم کشور الزامی است تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب استانداردهای تولید نیزعایت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید