Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های راه اندازی و نگهداری از سیستم های آبیاری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا از برگزاری سایت الگویی آبیاری تلفیقی با عنوان آموزشی شیوه های راه اندازی و نگهداری از سیستم های ابیاری در روستای مرادان از توابع شهرستان خانمیرزا خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های راه اندازی و نگهداری از سیستم های آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، محمدصادق خانجانی  گفت: از زمان تاسیس مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا تاکنون ۳۴۰هکتار از اراضی  این شهرستان طرح نوین آبیاری و با اعتباری بالغ بر۷۶/۸میلیاردریال از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل خودیاری کشاورزان انجام شده است ودر حال اجرا می باشد.

وی افزود:  در حال حاضر۲۶۰هکتار دیگر از اراضی شهرستان خانمیرزا در حال بررسی می باشد ومدیریت جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا این آمادگی را داردتاجهت پیشرفت شهرستان خانمیرزا به بهره برداران و کشاورزان همکاریهای لازم را در این زمینه انجام دهد.

خانجانی تصریح کرد :از مهمترین اهداف و برگزاری سایت های الگویی  و اجرای طرح های بارانی،صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات، بخشی از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین است و ضرورت دارد روش آبیاری نوین جایگزین روش‌های سنتی آبیاری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید