Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خبر داد:

ایجاد 2 خوشه صنعتی توت‌فرنگی و گردشگری در کردستان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: دو خوشه صنعتی توت‌فرنگی و گردشگری در استان راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد 2 خوشه صنعتی توت‌فرنگی و گردشگری در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، احمد خسروی، در جلسه کمیته فرش استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: به دنبال ایجاد 110مین خوشه صنعتی در کشور، در استان کردستان خوشه مصالح ساختمانی و خوشه طیور راه‌اندازی شد.

وی اذعان داشت: هر چند استان کردستان در خوشه طیور رتبه دوم دارد اما در زمینه کلی خوشه‌ها سهم خود را به دست نیاورده بود که خوشه فرش را پیگیری کردیم و سریعا این خوشه ایجاد و به عامل آن واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان اضافه کرد: خوشه سنگ‌های تزئینی قروه نیز راه‌اندازی کردیم و کردستان تنها استانی بود که به صورت همزمان دو خوشه را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: راه‌اندازی خوشه توت‌فرنگی و خوشه گردشگری برای کردستان نیز در دست اقدام اسا.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های کردستان در حوزه خوشه‌های صنعتی را نبود عامل خوشه بیان کرد و گفت: راه‌اندازی خوشه فرش هم به همین دلیل بیش از 6 ماه در استان عقب افتاد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار کرد: برای مدیریت خوشه‌ها در استان هیچ محدودیتی به لحاظ هزینه و زمان نداریم.

وی تصریح کرد: دنبال این هستیم که از دل خوشه فرش چند عامل صادرات فرش را بیرون بیاوریم چرا که یکی از مهمترین عوامل در موفقیت  تولید، بازار هدف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: شناسایی بازارهای هدف و تولید براساس نیاز بازار، از دیگر نکات بسیار مهمی است که در دل همین خوشه‌ها به سرانجام خواهد رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید