Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی استان تهران؛ رتبه برتر رسانه های ترویجی کشور

همزمان با جلسه هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان تهران از این مدیریت به پاس کسب رتبه برتر رسانه های ترویجی کشور تقدیر شد.

جهاد کشاورزی استان تهران؛ رتبه برتر رسانه های ترویجی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلسه هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان به ریاست فصاحت رئیس سازمان به منظور ارائه گزارش عملکرد سال 99 و همچنین تبیین سیاست های کلی ترویج و آموزش کشاورزی در سالجاری با حضور قائم مقام سازمان، معاونان تولیدات گیاهی و دامی ،مدیر هماهنگی ترویج و روسای ادارت ترویج شهرستان های استان تهران برگزار شد.

فصاحت، رئیس سازمان با تاکید بر ظرفیت بالای مراکز خدمات کشاورزی در اثربخش برنامه های ترویج گفت: ریاست کمیته فنی و اجرایی و پژوهشی از کمیته های تشکیل شده در راستای اجرای طرح 14 در 14 با مدیریت هماهنگی ترویج است که می تواند برای برنامه ریزی و توانمندسازی و اثربخشی برنامه های ترویج ظرفیت مناسبی باشد.

معینی نژاد، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان تهران با اشاره به جایگاه ترویج در توسعه کشاورزی اظهار داشت: ترویج کشاورزی یکی از پیش شرط های اساسی برای دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی است. ترویج بیشترین تأثیر را داشته و با ایفای نقش مکمل خود، فرایند رسیدن به توسعه پایدار کشاورزی را سرعت می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه ترویج باید جایگاه خود را بازیابد، افزود: به طور کلی ترویج کشاورزی وظیفه دیده بانی از بخش تولید و شناسایی ظرفیت ها، آسیب ها و تهدیدات این بخش را داشته و دارای دو هدف اساسی انتقال آخرین یافته‌ها و فناوری‌ها به کشاورز برای افزایش بهره‌وری کشاورزی و انتقال نیازها و مشکلات زارعین به مراکز تحقیقاتی برای افزایش تناسب تحقیقات کشاورزی با نیازهای جامعه روستایی است.

در این جلسه گزارش عملکرد ادارات آموزش و ترویج شهرستانها در سال 99 و ارائه برنامه پیشنهادی سال 1400 توسط روسای ترویج شهرستانها و ستاد و نیز برنامه های کمیته فنی، اجرایی، پژوهشی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به دنبال رتبه برتر کشوری استان تهران در جشنواره رسانه های کشاورزی ملی(یادواره شهیدآوینی) با فیلم آموزشی منتخب رسانه های ترویجی استان تهران، لوح سپاس از سوی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و تندیسی به مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان تهران اهدا شد.

هم چنین در این جلسه از فرزانه اقبالی مدیر پیشین هماهنگی ترویج استان با اهدای لوحی تقدیر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید