Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شیراز تاکید کرد:

ممنوعیت فروش ماشین‌های کشاورزی تخصیصی به کشاورزان شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از ممنوعیت هر گونه نقل و انتقال مالکیت ماشین‌های کشاورزی و ادوات اختصاص یافته به کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: این ممنوعیت شامل آن دسته از بهره بردارانی است که مشمول دریافت تسهیلات مکانیزاسیون شده‌اند.

ممنوعیت فروش ماشین‌های کشاورزی تخصیصی به کشاورزان شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با تاکید بر ممنوعیت مذکور تصریح کرد: به همین منظور قریب به 174 دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی واگذاری به بهره برداران در مراکز چهارگانه جهاد کشاورزی این شهرستان پایش شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تراکتور های رصد شده در این طرح از سال های 1397 تا 1399 به متقاضیان دارای شرایط واگذار شده است، افزود: بالغ بر97 درصد تراکتور ها بازدید، اسناد مالکیت بررسی و فعالیت آنها در اراضی مناطق روستایی شهرستان شیراز تائید شد.

به گفته وی؛ به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون در شهرستان شیراز و تامین این تراکتور ها، با مشارکت بانک کشاورزی، اعتبار تسهیلاتی بیش از 16 میلیارد تومانی با طول دوره باز پرداخت پنج ساله و سود مشارکت 15 درصد به باغداران، کشاورزان و رانندگان حرفه ای تراکتور پرداخت شده است.

او اضافه کرد: متقاضیان خرید تراکتور در مشارکت با بانک عامل حداقل 20 درصد از هزینه خرید دستگاه را خود به عنوان آورده اولیه تامین و پرداخت کرده اند.

سیروسی ضمن ابراز امیدواری به اینکه در سال جاری نیز  200 مورد سهمیه انواع تراکتور، دنباله بند و کمباین به بخش کشاورزی شهرستان شیراز اختصاص یابد، اظهار کرد: هر ساله سهمیه های انواع ادوات مکانیزه براساس توانمندی ها و نیاز های مراکز حومه، داریون، ارژن و سیاخ به این مناطق اعلام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ابراز کرد: تراکتور  به رانندگان حرفه ای بر اساس گواهینامه ویژه مرکز آموزش جهاد کشاورزی و گواهینامه نیروی انتظامی که دو سال از تاریخ اخذ آن گذشته است و با تائید شورای اسلامی روستا و مرکز جهاد کشاورزی محل تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: کشاورزان برای گرفتن تراکتور های متوسط، نیمه سنگین و سنگین به ترتیب می توانند اسناد مالکیت حداقل 12، 20 و 30 هکتار زمین کشت آبی یا دو برابر زمین دیم ارائه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در خصوص باغداران متقاضی تراکتور های باغی نیز بیان کرد: ارائه اسناد مالکیت دو هکتار باغ آبی یا چهار هکتار باغ دیم شرط لازم برای اعطای تراکتور های باغی است.

سیروسی ابراز کرد: امیدواریم با اقدامات در دست انجام روند توزیع ادوات مکانیزه در شهرستان شیراز بیش از پیش بهبود یافته و به صورت عادلانه تر به متقاضیان تخصیص یابد و بتوانیم از هر گونه سوء استفاده احتمالی در زیر بخش مکانیزاسیون کشاورزی جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید