Iranian Agriculture News Agency

با مجوز جهاد کشاورزی اجرا شد؛

نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان مرودشت، راه اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان این شهرستان، با مجوز جهاد کشاورزی، با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال، به بهره برداری رسید.

نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان مرودشت، راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با تاکید بر اینکه واحد مذکور، تنها واحد فرآوری شیرین بیان است که با مجوز جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده، تصریح کرد: در این کارگاه صنعتی برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

به گفته وی؛ واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان مرودشت در زمینه بسته بندی قلمه و تهیه پودر شیرین بیان فعالیت می کند و محصول فرآوری شده به صورت غیر مستقیم به کشور های فرانسه، ایتالیا، سوئد، سوئیس و هند صادر می شود.

او با اشاره به موانعی که برای برداشت این محصول وجود دارد، افزود: محصول خام شیرین بیان عمدتا از کشورهای آذربایجان، ارمنستان و از شهرستان های، اقلید، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، اهواز و اردبیل تامین می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ده هکتار از اراضی شهرستان مرودشت به گیاه دارویی شیرین بیان اختصاص دارد، اظهار کرد: کشت دیم این گیاه دارویی برای جلوگیری از واردات شیرین بیان و کاهش خروج ارز از کشور، توصیه می شود.

همتی؛ تولید داروهای گیاهی، تهیه شکلات، قرص شیرین بیان و طعم دار کردن آب معدنی و... را از جمله موارد مصرف گیاه دارویی شیرین بیان برشمرد.

او افزود: مدت زمان، کاشت، داشت و برداشت گیاه دارویی شیرین‌بیان، سه ساله است و بوسیله بذر و قلمه تکثیر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه  این شهرستان قطب صنایع کشاورزی در استان فارس است، بیان کرد: بیش از ۱۰۴ واحد در زمینه صنایع تولید رب گوجه، شوری، ترشی، بسته بندی، مواد لبنی و ...در شهرستان مرودشت فعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید