Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد:

روزانه 300 تن گوشت مرغ در سطح بازار آذربایجان غربی توزیع می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گفت : در اردیبهشت ماه سال جاری، حدود 4 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های گوشتی استان انجام گرفته است که با توجه به این میزان جوجه ریزی ، روزانه 300 تن گوشت مرغ در سطح بازار استان توزیع و عرضه خواهد شد.

روزانه 300 تن گوشت مرغ در سطح بازار آذربایجان غربی توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،یحیی خلیلی در جلسه کمیته فنی طیور استان که به منظور کنترل و نظارت بر فرآیند ثبت جوجه ریزی تا تحویل مرغ زنده به کشتارگاه ها  با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد : هم اکنون نیاز استان در روز ‌‍22۰ تا ۲۳۰ تن است که این میزان تولید بیش از نیاز استان به شمار می‌رود.

وی  با اشاره به تداوم ثبات در بازار مرغ استان خاطر نشان کرد:در طی یک ماه گذشته به طور میانگین 263 تن گوشت مرغ در سطح 12 کشتارگاه استان به صورت روزانه استحصال و در سطح بازار عرضه شده است.

خلیلی تصریح کرد : واحدهای مرغداری گوشتی که حداقل ۹۰ درصد مرغ تولیدی پایان دوره آنها بر اساس سامانه قرنطینه دامپزشکی تایید تخلیه شده باشد، درخواست مجوز جوجه ریزی دوره بعدی آنها به صورت سیستمی در سامانه سماصط تایید می‌شود. 

وی افزود: واحدهای مرغداری گوشتی که کمتر از ۹۰ درصد مرغ تولیدی پایان دوره آنها بر اساس سامانه قرنطینه دامپزشکی تایید تخلیه نشده باشد درخواست مجوز جوجه ریزی دوره بعدی آنها به صورت سیستمی در سامانه سماصط تا اطلاع ثانوی تایید نشده و تعلیق می گردد در این خصوص موضوع توسط اداره کل دامپزشکی استان یا سازمان دامپزشکی کشور بررسی و پس از رفع مغایرت و ثبت سیستمی در سامانه های دامپزشکی امکان جوجه ریزی آتی برای آنها فراهم خواهد شد. 

وی تاکید کرد: کنترل و نظارت بر فرآیند ثبت جوجه ریزی تا تحویل مرغ زنده به کشتارگاه و همچنین ورود اطلاعات صحیح و به موقع در سامانه سماصط بر عهده اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران گوشتی ایران و به تبع آن در استان می باشد که در این خصوص دسترسی های نظارتی و کنترلی در سامانه مذکور به صورت کشوری و استانی وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید