Iranian Agriculture News Agency

در دیدار وزرای کشاورزی دو کشور؛

ایران و روسیه بر توسعه همکاری‌های کشاورزی تاکید کردند

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

ایران و روسیه بر توسعه همکاری‌های کشاورزی تاکید کردند

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با دیمیتری پاتروشف وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سفیر ایران در روسیه و معاونان وزارتخانه‌های کشاورزی دو کشور حضور داشتند، دو طرف بر گسترش همکاری‌های تهران و مسکو در زمینه مبادلات محصولات کشاورزی، فعالیت‌های تحقیقاتی و بهره‌گیری از توان و تخصص مشترک به منظور تقویت زیرساخت‌های همکاری تاکید کردند.

وزیر کشاورزی روسیه در آغاز این مذاکرات با اشاره به اینکه روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان است، گفت: بیش از ۸۰ درصد از کل صادرات روسیه مربوط به محصولات کشاورزی و غلات است.

دیمیتری پاتروشف با اشاره به نیاز مشترک دو کشور در زمینه محصولات کشاورزی، غلات، مواد پروتئینی، سبزی و صیفی‌جات، میوه و خشکبار تاکید کرد: برای تسریع در روند همکاری‌ها لازم است شرکت‌های ایرانی دارای مجوز به وزارت کشاورزی روسیه معرفی و زمینه آغاز فعالیت مشترک در زیربخش‌های کشاورزی آغاز شود.

وی گفت: ایران سالانه نیازمند واردات بخشی از گندم و غلات مورد نیاز خود است و روسیه نیز به محصولات باغی، لبنی، مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار ایران نیازمند است.

وزیر کشاورزی روسیه با ابراز خرسندی از افزایش چشمگیر همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف گفت: امیدواریم بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های متعدد آن نیز همچون دیگر عرصه‌های همکاری، رشدی چشمگیر را تجربه کند.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به اراده رهبران عالی دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه گفت: نامه اخیر رهبرمعظم انقلاب به رئیس جمهور روسیه و پاسخ آقای پوتین به این نامه حاوی نکات مهمی در زمینه ضرورت تقویت هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در همه عرصه‌ها و بویژه بخش اقتصادی، تجاری، کشاورزی و بازرگانی است.

آقای خاوازی گفت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی در بخش کشاورزی دو کشور وجود دارد که در صورت بهره گیری صحیح از این توانمندی‌ها می توان شاهد جهشی چشمگیر در همکاری‌های کشاورزی و تحقیقاتی بین دو کشور بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تبادل دانش فنی و توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه کشاورزی می‌تواند بخش اعظم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب ضد تهران و مسکو را خنثی کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید