Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز کردستان نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و میزان جوجه ریزی که در مرغداری های استان انجام گرفته هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان نداریم و مازاد بر نیاز استان مرغ تولید می کنیم.

هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز کردستان نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمد فرید سپری در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری 4 میلیون یک صدهزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  19 درصد افزایش جوجه ریزی در مرغداری های استان داشته ایم.

وی افزود: اردیبهشت ماه هم حدود  3 میلیون 800 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری ها صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 17 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در کردستان مازاد بر نیاز استان گوشت مرغ تولید می شود تاکید کرد: بعد از تامین نیاز استان مرغ مازاد تولید شده بر اساس برنامه ابلاغ شده وزارت به سایر استان های کشور صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه قیمت مرغ قیمت مصوب کشوری است و افزایش قیمتی در سطح استان نخواهیم داشت افزود: کردستان مهد تولید مرغ گوشتی است و مشکلی برای تامین سطح بازار نخواهیم داشت.

سپری اذعان کرد: با تشدید نظارت دستگاه های نظارتی در سطح استان میزان قاچاق جوجه و گوشت مرغ در استان به حد صفر رسیده و امیدواریم این روند پایدار و مداومت داشته باشد.

گفتنی است این جلسه با حضور معاون توسعه  منابع استاندار کردستان نماینده دامپزشکی، مدیر کل صمت،  معاونین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید