Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان

توجه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در مرزها قاچاق گوشت مرغ را به صفر رساند

جعفری اذعان داشت : قدردان تلاشهای دلسوزانه ی، نیروهای انتظامی و مرزبانی استان کردستان در ارتباط با جلوگیری از قاچاق گوشت مرغ و جوجه هستیم.

توجه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در مرزها قاچاق  گوشت مرغ را به صفر رساند

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، خالد جعفری در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ در استان کردستان اظهار کرد: در دی ماه سال ۹۹ تولید جوجه مازاد بر میزان نیاز بود ولی افزایش قیمت مرغ و عدم تعادل در عرضه و تقاضا باعث شد که ما با حساسیت بیشتری بر نحوه توزیع و بعضا قاچاق جوجه در سطح استان برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مرزهای استان یک مرز آزاد و بدون کنترل نیست گفت: قاچاق جوجه یک روزه تنها از طریق کولبری بوده و این میزان از قاچاق هم در قیمت جوجه و در نهایت قیمت تمام شده مرغ در استان و کشور تاثیر گذار نبوده و نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با تاکید بر برخورد جدی با سرشاخه ها و عوامل قاچاق جوجه در استان گفت: قدردان تلاشهای دلسوزانه ی، نیروهای انتظامی و مرزبانی استان کردستان در ارتباط با جلوگیری از قاچاق گوشت مرغ و جوجه  هستیم  و خوشبختانه دقت وتوجه این عزیزان در مرزها باعث شده  قاچاق  گوشت مرغ، در حال حاضر به حد صفر برسد.

وی یادآور شد: حساسیت‌های و جدیدت های نیرو های مرزبانی در مرزهای استان باعث شده که هیچ گونه قاچاق جوجه ای از طریق مرزهای رسمی صورت نگیرد و اولویت ما در تامین امنیت غذایی باعث شده در زمینه واردات وصادرات در استان بسیار محتاطانه وحساس عمل کنیم.

کنترل ها و مراقبت ها از نحوه تولید و توزیع  مرغ در سطح استان باید به صورت مداوم و مستمر انجام بگیرد تا آرامشی که بر بازار مرغ در استان حاکم شده پایدار بماند.

گفتنی است، این جلسه باحضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاون دامپزشکی استان معاونین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید