Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه مطرح کرد:

مبارزه با افت سن غلات در بیش از ۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از مبارزه با سن مادری و پوره غلات در سطح ۶ هزار و ۷۳۲ هکتار از مزارع شهرستان در سال جاری خبر داد.

مبارزه با افت سن غلات در بیش از ۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمود سپهرفردر سومین جلسه بررسی وضعیت سن غلات در سطح مزارع شهرستان ، ضمن تقدیر از زحمات کارشناسان شبکه مراقبت در مبارزه با مرحله مادری سن، بر پیگیری و اجرای دستورالعمل های مبارزه با سن غلات در مرحله حساس پوره تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ضمن اشاره بر اهمیت محصول استراتژیک گندم و لزوم حفظ این محصول اظهار کرد: امسال مبارزه با پوره سن گندم از ۲۰ اردیبهشت ماه شروع شده که نسبت به سال گذشته زود هنگام بوده و تا به امروز نزدیک به ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع دیم و آبی شهرستان در مراحل پوره علیه این آفت مبارزه شده است.

وی با توجه به افزایش دما در هفته های اخیر تاکید کرد: پایش روزانه مزارع غلات علی الخصوص در مناطق سردسیر از جمله سرو، سیلوانا و مرگور  بایستی در دستور کار قرار گیرد تا به محض به نرم رسیدن جمعیت آفت، اطلاع رسانی به زارعین جهت مبارزه با سن پوره صورت گیرد.

سپهرفر ادامه داد:  در مورد استفاده از پهپاد سمپاش در برخی از مزارع تصریح کرد: مزارع سمپاشی شده با پهپاد بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد تا در صورت مطلوب بودن راندمان عملکرد آن بتوان در سال آتی با استفاده از این تکنولوژی، زمان را مدیریت و هزینه تولید و خسارت ناشی از ورود تراکتور به مزرعه را کاهش داد.

همچنین مقرر گردید مراکز جهاد کشاورزی طی ده روز آتی تمام توان فنی و کارشناسی خود را جهت رصد و پایش سن غلات به کار گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید