Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ساماندهی تولید مرغ استان کرمان مطرح شد:

هیچ مرغداری حق ندارد به مدت طولانی تولید نکند

جلسه ساماندهی تولید مرغ استان کرمان در محل سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با حضور رئیس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان ، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان و مدیران جهادکشاورزی شهرستان های استان برگزار شد.

هیچ مرغداری حق ندارد به مدت طولانی تولید نکند

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این نشست عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در استان کرمان 4 میلیون قطعه مرغ در هر دوره کمبود ظرفیت داریم و فعلا که سامانه باز است و امکان صدور مجوز مرغداری در استان فراهم گردیده و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان داشت: به دلیل قرار گرفتن مرغ در دسته کالاهای اساسی و ضروری مردم و در راستای جلوگیری از اخلال در امر تولید هیچ مرغداری حق ندارد بدون دلیل موجه از تولید مرغ سرباز زند و به مدت طولانی واحد خود را تعطیل نگه دارد.

وی افزود: تا کنون متقاضی ایجاد مرغداری به ظرفیت یک میلیون و سیصد هزار قطعه به سامانه مراجعه و ثبت نام نموده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: همانگونه که حامی مرغداران تولید کننده هستیم با متخلفین هم برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: ما هیچ قضاوتی انجام نمی دهیم و فقط به مراجع ذی صلاح معرفی می کنیم و متخلفین آنجا پاسخگو هستند.

عباس سعیدی گفت: هیچ مرغداری حق ندارد به مدت طولانی تولید نکند و بین دو جوجه ریزی حداکثر مهلت 70 روزه است و پس از تخلیه مرغداری ظرف مدت 20 روز مرغدار موظف به جوجه ریزی می باشد و بعد از جوجه ریزی نیز موظف است مرغ تولیدی را حداکثر تا سن 50 روزگی به بازار عرضه نماید.

در این جلسه حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان گفت: رابطه ما با تولید کننده باید رابطه عدالت محور باشد که به هیچکدام از طرفین خسارتی وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد:  مهمترین سیاست ما باید سیاست تعهد در قبال تعهد باشد، ما به مرغدار شرایط ایجاد، نهاده ها و ... را می دهیم و در قبال آن مرغدارنیز باید متعهد به تولید باشد.

حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده اظهار داشت: ارتباط ما صمیمانه و دلسوزانه و پشتیبانانه است.

وی افزود: تولیدکنندگان هم باید بدانند که از دست دادن بازار مصرف برای آنها یک خسران است.

وی گفت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی سعی می کنیم همه موانع تولید را احصاء کنیم و پیگیر حل آن باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید