Iranian Agriculture News Agency

صالحی نژاد تاکید کرد :

لزوم هم افزایی برای اتمام طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور

مجری طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور بر لزوم افزایش هم افزایی و هماهنگی برای اتمام طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در بین عوامل اجرایی تاکید کرد.

لزوم هم افزایی برای اتمام طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،محمد جواد صالحی نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات و رفع موانع عملیات اجرایی پروژه های شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در شمال و جنوب استان آذربایجان غربی  که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و به صورت ویبنار با مدیران جهاد کشاورزی شمال استان در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد ،  اظهار کرد: با تامین اعتباری که در سالجاری دریافت خواهد شد، اتمام پروژه های شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان غربی میسر می‌شود.

صالحی نژاد افزود: ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

وی اضافه کرد : با قراردادهایی که با پیمانکاران منعقد شده است، فرصتی مناسب برای بهره بردارانی به وجود آمده که با مشارکت در این پروژه ها و استفاده از علم روز در کشاورزی نوین به بهره مندی برسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  نیز در این جلسه با بیان اینکه یکهزار و 900 هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی شمالغرب کشور در شهرستانهای ماکو، پلدشت و چایپاره به صورت موقت تحویل کشاورزان و بهره برداران منطقه شده است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره برداری سریع و صحیح از این اراضی به منظور رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حل مشکلات حقوقی این اراضی به صورت خارج از نوبت در کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی مطرح و تعیین تکلیف می شود.

کرامتی همچنین  با اشاره به روند پیشرفت طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شمال‌غرب کشور در استان تاکید کرد: تعاونی های تولید مستقر در منطقه جهت تحویل موقت اراضی موصوف به کشاورزان و ایجاد نظام های بهره برداری جهت بهره برداری صحیح و افزایش بهره وری آب در منطقه همت گمارند و از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نیز که تمایل  به سرمایه گذاری  و اشتغال زایی در این زمینه دارند ، نیز استقبال می کنیم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید