Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد:

لزوم حضور خبرگان کشاورزی در مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌های فنی بخش کشاورزی

نشست مشترک اعضای هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با هدف تبیین اقدامات و ارتقای فعالیت ها در برنامه ها و تعاملات این تشکل با حضور عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، معاون توسعه تعاونیها، تشکلها و نظامهای بهره برداری و مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکلهای مردم نهاد در عصر روز سوم خرداد ماه 1400 در محل سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

لزوم حضور خبرگان کشاورزی در مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌های فنی بخش کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، محمدعلی طهماسبی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این جلسه با بیان اینکه خبرگان کشاورزی، عصاره و چکیده بهره بردارانی است که از لحاظ فکری و عملی دارای دانش کار هستند، گفت: اقدام در جهت افزایش تولید و یا ارتقای بهره وری، یکی از نتایج عملکرد و وظایف راهبردی تشکل خبرگان کشاورزی بوده و جایگاه آن در سطوح کلان کشور و تصمیم سازی همچون مجلس مشورتی و کنگره می باشد که می بایست خود را بر بخش های دولتی تحمیل کند.

طهماسبی با اشاره به اینکه مجمع ملی خبرگان کشاورزی به سطوح بالاتر از حضور در شورای برنامه ریزی استان ها فکر کند، اظهار کرد: کلان کشاورزی کشور نیازمند هدایت و تفکرات نهادهای فراتر از ساختار دولتی است و خبرگان کشاورزی باید فراسازمانی فکر کند. 

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت تشکل های بخش کشاورزی اضافه نمود: مبنای کار خبرگان کشاورزی به عنوان یک کانون اندیشمند، حوزه مسائل اجتماعی جامعه کشاورزان است و با سرمایه اجتماعی در اختیار خود دارد می بایست مسائل اجتماعی را تبیین کند و در مباحث مهم بخش کشاورزی همچون موضوع برق و یا در جهت تسهیل در موضوع مانع زدایی ها و پشتیبانی های فنی ورود یافته و مجری این پروژه ها در وزارت جهاد کشاورزی بوده و با وزارت نیرو، بازرگانی و مجلس شورای اسلامی تعامل داشته باشد و طوری باشد که این مراکز از خبرگان کشاورزی، نظر فنی اخذ کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه بر لزوم برنامه ریزی و اعلام مواضع پیش رو و چالش ها و مخاطرات آتی در بخش های مختلف حوزه کشاورزی، ارائه گزارش میان کار، گردش اطلاعات و استفاده از ظرفیت های متنوع رسانه ای از سوی هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی و شبکه تشکل های مربوط در جهت احقاق حق فرهنگی کشاورزان و نیز آمادگی سازمان مرکزی بر حمایت ها و پشتیبانی های لازم در این ارتباط تاکید کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد که جهت به ثمر نشستن اقدامات و تعاملات ایجاد شده نسبت به تشکیل کارگروه در دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد اقدام گردد. همچنین مقرر گردید تا در راستای ایجاد شبکه ارتباطی منسجم و گردش ارتباطات و امکانات رسانه ای پایه و تحت وب، همچنین تسهیل در زمینه های ارتباط دهی شبکه خبرگان کشاورزی در رسانه ها و خبرگزاری ها با حمایت های روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد در این خصوص اقدام شود. ضمناً در خصوص تشکیل جلسات مشترک مجمع ملی خبرگان کشاورزی با معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری و تدوین برنامه کاری مشخص، اقدامات مقتضی انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید