Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خبر داد

فعالیت 712 زنبوردار در سوادکوه‌شمالی/ تولید 560 تن عسل

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از تولید سالانه 560 تن عسل و فعالیت 712 زنبوردار در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 712 زنبوردار در سوادکوه‌شمالی/ تولید 560 تن عسل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، قاسم حکمت‌شعار گفت: برای بررسی وضعیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات زنبورداری، جلسه هم‌اندیشی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی بیان کرد: پرورش‌دهندگان زنبور عسل برای اسکان قانونی و جانمایی زنبورستان هایشان باید با نظارت و دریافت مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی پس از دریافت استعلامات لازم از اداره منابع طبیعی، اداره محیط زیست و تعاونی زنبورداران شهرستان اقدام کنند.

حکمت‌شعار تصریح کرد: استقرار کلنی‌های زنبور توسط پرورش‌دهندگان بومی و غیر‌بومی زنبور عسل در هر نقطه‌ای از شهرستان، باید پس از تأیید اداره منابع طبیعی و محیط زیست با مجوز جهاد کشاورزی انجام گیرد.

این مسوول با اشاره به اهمیت استقرار کلنی‌های زنبورعسل با رعایت فواصل قانونی نسبت به سایر زنبورستان ها، گفت: مدیریت ساماندهی و بروز رسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، صدور دفترچه زنبور‌داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم در این بخش حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به میانگین تولید سالانه 560 تن عسل با کیفیت در این شهرستان، گفت: تعداد کلنی‌های تولید عسل امسال 69 هزار کلنی با میانگین عملکرد 8.18 کیلوگرم عسل است و 712 بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش زنبورداری این شهرستان فعالیت دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید