Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین:

کشت گیاهان دارویی در شهرستان سرعین شتاب بیشتری به خود می‌گیرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: تا کنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی به بیش از 7 هکتار رسیده است.

کشت گیاهان دارویی در شهرستان سرعین شتاب بیشتری به خود می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانادر استان اردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود:  کشت انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران، آویشن، گاوزبان، گل محمدی در این شهرستان با شتاب بیشتری در حال انجام است به گونه ای که تا کنون سطح زیر کشت آن به بیش از 7 هکتار رسیده است.

محمد حسنی افزود: با توجه به اینکه اکثر گیاهان دارویی برای رشد به آب و مواد غذایی نیاز چندانی ندارند و با توجه به کاهش شدید منابع آبی و لزوم توجه به حفظ بهره‌وری و حاصلخیزی بهره خاک کشاورزی، کشت گیاهان دارویی بهترین راهکار برای حفاظت از آب و خاک و سودآوری اقتصادی بیشتر برای کشاورزان است.

وی ادامه داد : کشت گیاهان دارویی باعث  اشتغال زایی و درآمد زایی خوبی برای زارعین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود:  زمینه های خوبی  برای صادرات انواع گیاهان دارویی ایجاد شده است که امیدواریم با درآمد زایی خوبی که دارد در سالهای آتی بتوانیم زمینه های خوبی را برای ایجاد اشتغال وکارآفرینی و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در خصوص بسته بندی و خشک کردن  آن ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت برای تحقق این برنامه روستاها را بر اساس ارتفاع از سطح دریا منطقه بندی کردیم  یک منطقه 1700-1500 و منطقه دوم 1900-1700 و  منطقه آخر بالاتر ار 1900.در هر منطقه گیاهان دارویی که درآن منطقه استعداد رشد  وبازار مصرفی دارند پرورش می یابند ودر کنار آن تشویق به صنایع فرآوری می‌شوند.

در آخر وی افزود:  تعداد دو مورد  از روستاهای شهرستان سرعین به عنوان دهکده گیاهان دارویی هستند که در آینده معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد : 500 گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل وجود دارد که ۲۲ گونه آن به صورت زراعی کشت می‌شود و بر اساس آمار دفتر توسعه کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان اردبیل ۳۷۹ هکتار زمین در این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده و محصولات آن نیز به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکیه صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید