Iranian Agriculture News Agency

بررسی مشکلات مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری جلسه بررسی مشکلات مربوط به مشارکت بخش خصوصی شهرستان آذرشهر در فعالیت‌های جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

بررسی مشکلات مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر

حسن علیوند در حاشیه این جلسه که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منایع طبیعی استان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: مراکز خدمات غیردولتی در راستای واگذاری تصدی گریهای وزارت جهادکشاورزی به بخش خصوصی به منظور تخصصی کردن فرایند تولید محصولات کشاورزی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در دهستان های شهرستان آذرشهر با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه و هدر رفت زمان کشاورزان صورت می گیرد ادامه داد: بایستی یافته های نوین علمی از طریق این مراکز توسط فارغ التحصیلان متخصص بخش غیردولتی به تولید کنندگان بخش کشاورزی انتقال یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر ضمن اشاره به وجود بارندگی کم و کشاورزی سنتی از شرکتهای خصوصی خواست تا فعالیت خود را در جهت زمینه های مذکور سوق دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این جلسه با تأکید به توانمند کردن مراکز خدمات بخش خصوصی گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی صرفا به دنبال کارسپاری از طرف دستگاههای دولتی نباشند، سیاست سازمان افزایش بهره وری با استفاده از کشاورزی قراردادی و سهم بری دانش از تولید است.

 شهرام شفیعی با تأکید بر اینکه اعتمادسازی باید دو طرفه باشد ادامه داد: در این راستا کارشناسان مراکز بایستی خودشان را توانمند نمایند و مدیران جهاد کشاورزی نیز ضمن اعتماد کردن به این مراکز در پشتیبانی امور، این مراکز را همراهی نمایند.

در پایان نمایندگان بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنف خود را مطرح کردند و مسؤلان مربوطه در این خصوص رهنمودهای لازم را ارائه دادند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید