Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

اختصاص بیش از۹۱ هزار تُن کود یارانه‌ای به آذربایجان‌غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌ زراعی جاری ۹۱ هزار و ۷۷۵ تُن کود یارانه‌ای برای مصارف بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از۹۱ هزار تُن کود یارانه‌ای به آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علیرضا قربانی افزود: از مجموع ۹۱ هزار و ۷۷۵ تُن کود اختصاص یافته به استان در سال جاری، ۶۱هزار و ۷۲۵ تُن آن کودازته و مابقی نیز کود فسفاته و پتاسه است و برای اتحادیه تعاونی های روستایی استان نیز ۱۵ هزار و ۷۱۹ تن کود ازته تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر عامل فعال توزیع‌کننده کود در استان وجود دارد، اظهار کرد: کودهای یارانه‌ای با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می‌گیرد. 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وظیفه و رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش راندمان تولید و بالا بردن بهره وری در سطح استان است ، اضافه کرد: تدارک  کود ازته ازابتدای سال جاری تاکنون به میزان  ۵۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

قربانی افزود : در حال حاضر از۱۷ هزارتن کود ازته ، هزار تن کود فسفاته و ۲۴۰۰ تن پتاسه تدارک دیده شده که از مجموع آنها ،۱۵ هزارتن کود ازته ، ۳۰۰تن فسفاته و ۱۵۰ تن پتاسه در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که از تمامی  کودهای ازته فسفاته و پتاسه به مقداری کافی جهت مصرف پائیزه  در انبارهای شرکت خدمات حمایتی استان ذخیره سازی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید