Iranian Agriculture News Agency

حسینی لر در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

اجرای طرح تحول دیجیتال در سازمان جنگل‌ها

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از ابتدای شهریورماه طرح تحول دیجیتال را در سازمان جنگل‌ها شروع کردیم که این طرح شامل شش گام است.

اجرای طرح تحول دیجیتال در سازمان جنگل‌ها

سید میثم حسینی لر مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا در رابطه با طرح تحول دیجیتال اظهار کرد: این طرح در شش گام است که گام اول، زیرساخت، امنیت و شبکه؛  گام دوم پایگاه‌های داده اصلی، گام سوم مدیریت فرایندهای سازمان از لحاظ جنبه عمومی و تخصصی که معطوف به حوزه‌های تخصصی سازمان می‌شد، گام چهارم سامانه‌ها و ابزارهای الکترونیکی بود که کلیه سامانه‌های مورد نیاز در این گام گنجانده شد و در حال حاضر اصطلاحا تحت بار است.

حسینی لر ادامه داد: گام پنجم مرکز تبادل اطلاعات سازمان بود که باید دستگاه‌ها این کار را انجام می‌دادند و تکلیف قانونی در برنامه پنجم و ششم برای آن لحاظ شده بود که سازمان‌های مرکزی و سازمان‌های تابع جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود و بند 3 ماده 67 قانون برنامه ششم می‌گوید کلیه دستگاه‌ها باید از طریق شبکه ملی اطلاعات و مرکز ملی تبادل اطلاعات، تبادل اطلاعات کنند بنابراین باید مرکز تبادل اطلاعات را راه‌اندازی می‌کردیم که به مرکز ملی که در وزارت ارتباطات هست متصل شویم و در گام ششم بحث داشبوردهای مدیریتی و هوش مصنوعی و BI مطرح است.

وی با اشاره به این که در گام اول مرکز داده، شبکه امن و ایجاد امنیت سامانه‌ها و کاربرها را انجام دادیم که از حملات سایبری دور باشیم، خاطرنشان کرد: در گام اول مرکز داده سازمان را ایجاد کردیم که در مرحله راه‌اندازی است و تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، بخش دوم گام اول، شبکه بود که غالبا ارتباط سازمان با استان‌ها به صورت جزیره‌ای بود و هر استان شبکه داخلی راه انداخته بود که در قالب اینترنت بود و برای ما مخاطره داشت.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها ادامه داد: ما شبکه امن را در سراسر کشور در 430 نقطه شهرستان، 33 نقطه استان و چهار نقطه ستادی سازمان ایجاد کردیم  و اینترنت را از امور داخلی سازمان حذف کردیم.

حسینی لر با اشاره به بخش سوم گام اول این طرح گفت: در بخش سوم گام اول، بحث امنیت بود که خیلی برایمان مهم بود که با مذاکراتی که با معاونت امنیت سازمان فناوری داشتیم و 700 کلاینت‌های کل سازمان را تست امنیت کردیم.

وی افزود: در گام دوم کل پایگاه‌ داده‌های استان‌ها و سازمان را شناسایی کردیم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم پایگاه داده اصلی را احصا کرده و به سمت ایجاد آن برویم که این امر برای شش ماه اول سال در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها با بیان این که  گام سوم مدیریت فرایند است، ادامه داد: در حال حاضر مدیریت فرایندهای تخصصی در مرحله انجام فعالیت در ابزارهای الکتریکی مختلف قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید