Iranian Agriculture News Agency

جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم

نشست ملی نهضت اجتماعی جوانان در مشهد مقدس برای انعقاد اولین تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نهضت اجتماعی جوانان کشور با حضور مشاور وزیر و مجری مانع زدایی های تولید دربخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی طراحی نهادهای لازم برای پیاده سازی اصول اقتصاد مقاومتی است نهادهای بومی و برخاسته از ارزش‌های انقلاب اسلامی که تجربیات مختلفی را از الگوهای حرکت جهادی  پیش روی ما قرار می‌دهد. اسماعیلی اظهار داشت: وقتی که بستر تاریخی شکل گیری حرکت‌های جهادی را جستجو می‌کنیم میتوانیم از جهاد سازندگی نام ببریم که از انفاس قدسیه حضرت امام رحمة الله علیه برآمده است که امروز جهاد کشاورزی وارث این ارزش معنوی است.

وی به افتخارات این نهاد اشاره و بیان داشت:  هدف از تشکیل جهاد سازندگی صرفاً آبادانی نبود بلکه توسعه فرهنگ کار و تلاش ، ایثار،  خودگذشتگی و یک نهاد مردمی بود که علاوه بر وظیفه عمران و خدمت رسانی و بازسازی مناطق روستایی و مناطق جنگی  پشتیبانی مهندسی جنگ را هم به عهده داشت و آنقدر خوب درخشید که حضرت امام رحمة الله علیه سنگر ساز بی سنگر را به جهادگران لقب دادند. 

اسماعیلی اذعان داشت: حرکت های جهادی با هدف پیشرفت و آبادانی دو مأموریت تعیین‌کننده آماده کردن جوانان برای خودسازی وکمک به دولت برای آبادانی دارند. بنابراین نهاد نهضت اجتماعی جوانان  ناشی از نیازهای واقعی برآمده از متن انقلاب اسلامی بر پایه گفتمان فکری امام و رهبری انقلاب شکل گرفته است.

وی افزود: حرکت های  جهادی با شاخصه کار و تلاش بی وقفه در عرصه تحقق اهداف گفتمان انقلاب در عرصه های گوناگون عمرانی ،  علمی ،  اقتصادی پژوهشی و فرهنگی است که خاستگاه این حرکت وزارت جهاد کشاورزی است. 

 قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:حرکت جهادی علمی و پژوهشی  همراه با خلاقیت و نو آوری و بومی از مهمترین اولویت‌های ماست و ما نیاز داریم که ستاد حمایت از واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی را در راستای تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با فرهنگ و مدیریت جهادی با محوریت جوانان را داشته باشیم.

اسماعیلی اظهار داشت: ما باید بپذیریم که جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم  هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هر جا از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم و ناکام و مدیریت جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری توکل به خدا  ، خودباوری و اعتماد به نفس ،  دشمن‌شناسی ،  دوری از اختلافات ،  کارآمدی استفاده از امکانات ظرفیت‌ها نگاه نقادانه و حرکت مبتنی بر علم و درایت همت همراه با انگیزه خدمت است پس باید ما بستر سازی  حضور مردمی و مشارکت مردم که  از مهم‌ترین کلیدواژه ها یک حرکت  جهادی است را فراهم کنیم.

وی به شروع اجرای طرح پیشرفت و آبادانی روستاها در استان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه  ما با کمک بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور ،اداره کل پیشرفت و آبادانی و سایر نهادهای حمایتی وبا بکارگیری  همه امکانات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی  طرح پیشرفت و آبادانی را در حوزه‌های تولیدی بخش کشاورزی در شهرستانهای باخرز ، قوچان و کلات شروع کرده ایم و مطمئنا برای تحقق منویات مقام معظم رهبری درراستای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید و پشتیبانی های لازم در بخش کشاورزی را به جدیت دنبال خواهیم کرد و شعار ما کار با مردم وبرای مردم خواهد بود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی درحاشیه این نشست با حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور دیدار و با تبیین برنامه طرح پیشرفت و آبادانی در شهرستانهای باخرز، قوچان ، کلات مقرر شد   تفاهم نامه مشترک سازمان جهاد کشاورزی با سازمان تبلیغات اسلامی استان منعقد گردد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید