Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید گلرنگ و کلزا در زنجان

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: تولید دانه های روغنی گلرنگ و کلزا در این استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش پنج برابری یافت.

افزایش تولید گلرنگ و کلزا در زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، حسین عامری مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: تولید دانه های روغنی گلرنگ و کلزا در این استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش پنج برابری یافت.

عامری افزود: در سال زراعی جاری حدود ۹۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته که پیش بینی می شود از این میزان یکهزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

به گفته وی، در سال زراعی گذشته میزان برداشت کلزا از زمین های کشاورزی استان زنجان ۵۵۰ تن بود.

وی به کشت گلرنگ اشاره کرد و گفت: در سطح ۳۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی استان زیر کشت این محصول قرار دارد که بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال جاری ۱۵۰ تن از این محصول را کشاورزان برداشت می کنند.

عامری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ تن محصول گلرنگ را کشاورزان برداشت کردند که امسال کشت این دانه روغنی پنج برابر سال قبل شده است.

عامری با بیان اینکه امسال خرید دانه روغنی کلزا در شهرستان طارم آغاز شده است، اظهار داشت: کشت گلرنگ در این شهرستان انجام نمی شود.

او گفت: امسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از سطح کشت دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در استان دچار خسارت، سرمازدگی و حمله پرندگان(گنجشک ها) شد.

عامری ادامه داد: ماهنشان بیشترین تولید گلرنگ، خدابنده و سپس زنجان نیز بیشترین تولید کلزا را به خود اختصاص داده اند.

به گفته وی، امسال هشت مرکز خرید دانه های روغنی توسط شرکت غله برای خرید تضمینی این محصول تعیین شده است.

در حال حاضر دانه های روغنی کلزا در همه شهرستان های استان زنجان و گلرنگ نیز بجز طارم در سایر مناطق کشت می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید