Iranian Agriculture News Agency

50 مزرعه قزل آلا در استان ایلام فعال هستند

مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام گفت: استان ایلام قطب مهم تولید ماهی قزل آلا درکشور است و بیش از ۵۰ مزرعه قزل آلا در استان نیز فعال است.

50 مزرعه قزل آلا در استان ایلام فعال هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، رضا سلیمانی مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام  گفت: با توجه به وجود منابع آبی مناسب و با کیفیت و وجود سدهای متعدد و اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره شهرستان بدره و نیز اتمام مطالعه سد دویرج شهرستان دهلران، ایلام به عنوان یکی از استان های پیشتاز در تولید ماهیان سردابی است.

وی با بیان اینکه بیشترین ماهی قزل آلا تولیدی در استان ایلام در شهرستان بدره تولید می شود، افزود: در تمامی شهرستان های استان تولید ماهی قزل آلا داریم، به نحوی که حتی در سال گذشته در شهرستان دهلران که جزو نقاط گرمسیری است هم تولید ماهی قزل آلا داشتیم.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام سپس ضمن اشاره به فعال بودن بیش از ۵۰ مزرعه قزل آلا در استان، تصریح کرد: پیش بینی می شد امسال شاهد تولید بیش از ۳ هزار تن ماهیان قزل آلا در استان باشیم هر چند که به دلیل خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی احتمال این هدفگذاری را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه با کیفیت ترین ماهی تولیدی قزل آلا مربوط به استان ایلام است، ادامه داد: با پرداخت تسهیلات به مجریان در جهت مکانیزاسیون مزارع و استفاده از سیستم هوادهی، تولید لایه ای و استفاده مجدد از آب برگشتی و نیز مدیریت بهداشتی و تغذیه ای تا حدودی بر مشکل خشکسالی فایق آمده ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود سه هزار تن انواع ماهی سردابی در استان ایلام تولید شده؛ هم اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در استان حدود ۴۸ هزار تومان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید