Iranian Agriculture News Agency

توزیع 2 هزار تن نهاده دامی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از توزیع 2 هزار و 120 تن نهاده یارانه ای دامی در اردیبهشت ماه 1400 بین دامداران این شهرستان خبر داد.

توزیع 2 هزار تن نهاده دامی در آمل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی با اشاره  به اینکه شهرستان آمل دارای 310 هزار رأس دام سبک و 85 هزار راس دام سنگین است، به دامداران توصیه کرد برای بهره برداری از حداکثر ظرفیت ژنتیک دام های خود در زمینه تولید، از کنسانتره ها در تغذیه دام های خود استفاده کنند.

وی با اشاره به توزیع دو هزار و 120 تن نهاده های یارانه ای در اردیبهشت ماه 1400 بین دامداران این شهرستان، گفت: برای کاهش هزینه های تولید در واحدهای تولیدکننده شیر و گوشت قرمز، این سهمیه بین واحدهای دامی توزیع شده است.

اسلامی با اشاره به توزیع نهاده های یارنه ای در شرکت های تعاونی تحت پوشش شهرستان بیان داشت: کارشناسان اداره تولیدات دامی این شهرستان بر روند توزیع نهاده ها نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: با توجه به اختلاف قیمت سبوس یارنه ای با بازار آزاد، توزیع آن در بین واحدهای تولیدی می تواند موجب کاهش هزینه خوراک دام و افزایش سوددهی شود.

وی اضافه کرد: یک هزار تن کنسانتره، 300 تن جو، 360 تن ذرت، 150 تن سویا و 310 تن سبوس با نظارت جهاد کشاورزی توسط شرکت های تعاونی توزیع شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید