Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از لرستان:

موافقت با احداث پروژه پرورش ماهیان خاویاری در حاشیه رودخانه سیمره

جلسه ستاد توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی به ریاست دکتر اسفندیار حسنی مقدم با حضور اعضای ستاد و سرمایه گذار برگزار شد.

 موافقت با احداث پروژه پرورش ماهیان خاویاری در حاشیه رودخانه سیمره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از لرستان به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری در زیر بخش های کشاورزی و با اولویت های شیلات و آبزیان، کشت گیاهان دارویی، توسعه گلخانه ها و شهرک های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و غذایی، سردخانه ها و ...در قالب زنجیره‌های تولید یاد کرد.

وی افزود بدیهی است در این راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال با اختصاص زمین جهت اجرای پروژه ها از  اراضی ملی و یا مستثنیات و همچنین تسهیل در صدور مجوزها، از شروع عملیات احداث بنا تا رسیدن به مرحله تولید و اشتغال با سرمایه‌گذاران نهایت تعامل و همکاری را خواهد داشت.

وی به اجرای پروژه ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت پروژه پرورش ماهیان خاویاری پر سودترین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است چرا که هر میزان خاویار تولید شود دارای بازار مصرف بوده و یا صادر می شود.

حسنی مقدم با اعلام اینکه وزن ماهی خاویار تا مرحله استحصال خاویار به بیش از ۱۰۰ کیلوگرم می رسد و هر ماهی خاویاری ١٠ درصد وزن خود خاویار دارد تصریح کرد هر کیلوگرم خاویار به قیمت ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، ضمن اینکه قیمت گوشت ماهیان خاویاری بین ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است که این امر باعث افزایش درآمد تولید کنندگان و ایجاد اشتغال می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید