Iranian Agriculture News Agency

راه حل مشکلاتی همچون توزیع مرغ بالا بردن سرمایه اعتماد بین مردم و دولتمردان است

سال ۹۹ بدترین و سخت ترین شرایط برای سازمان های اقتصادی کشور بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: فعالین رسانه ای و روابط عمومی های اقتصادی استان به فرایند کیفی عملکردها توجه کنند .

راه حل مشکلاتی همچون توزیع مرغ بالا بردن سرمایه اعتماد بین مردم و دولتمردان است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست مشترک با مدیران روابط عمومی سازمان های اقتصادی استان که وحید کاظم زاده مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت با اشاره به رفتار موثر روابط عمومی‌ها در ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت بر توجه فعالین رسانه ای و روابط عمومی های اقتصادی استان به فرایند کیفی عملکردها تأکید کرد.

 آموزش ضمن خدمت و نگاه فنی و تخصصی به امر روابط عمومی را در ارتقاء جایگاه این بخش بسیار مؤثر دانست و گفت: روابط عمومی ها باید بین خود و سازمان متبوع ارتباط مستمر و موثری داشته باشند و با عملکردهای مثبت پاسخگوی افکارعمومی جامعه و هدایت رسانه ای سازمان های خود باشند.

وی با بیان اینکه مدیران و کارشناسان روابط عمومی ضمن داشتن تحصیلات آکادمیک، دانش تجربی و تخصص روابط عمومی باید تخصص لازم در حوزه فعالیت خود را داشته باشند تا بتوانند اطلاعات و دغدغه های لازم را منعکس کنن، تصریح کرد : تبیین شفاف رویدادهای جامعه در مواجهه با تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن ، یک ضرورت است و ارتباط جامع و مستمر با اصحاب رسانه می تواند به تحقق این امر کمک کند .

 جهانگیری به چالش کشیدن کیفیت کار توسط جامعه رسانه ای و خبرنگاران را مهم برشمرد و افزود: خبرنگاران باید به فرایند کیفی کار بیش از پیش توجه کنند و صرفاً در قید اعلام آمار و ارقام نباشند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه سیاست و برنامه‌ دولت، بدون رشد و توسعه سرمایه اجتماعی به دستیابی به اهداف مورد انتظار منجر نخواهد شد ، گفت : باید از ظرفیت های داخلی و فنی در راستای رشد و ارتقاء روابط عمومی بهره برد و این ظرفیت ها را فعلیت بخشید.

وی با بیان اینکه در بخشی مثل بخش کشاورزی بایستی متغیرهایی همچون خشکسالی ، آفات ، تحریم ها ، کرونا و.... را درنظر گرفته و با درنظر گرفتن این متغیرها تحلیل نماییم ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید فراتر از آمار و ارقام به تحلیل مقایسه‌ای عملکردها بپردازند و به روش‌های علمی و حرفه‌ای مسلط باشند.

 جهانگیری اعتماد سازی بین حاکمیت و مردم و توجه به سرمایه اجتماعی مردم را امری حیاتی در بهبود فرایند اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی ها عنوان کرد و ادامه داد: فعالین روابط عمومی در شناساندن و انعکاس عملکردها به کیفیت و رفع ضعف های احتمالی تصمیم گیری ها توجه کنند و در فرایندهای تصمیم سازی همراه مدیران باشند.

وی با تایید نظر مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در مورد سال 99 به عنوان سخت ترین سال روابط عمومی های سازمان های اقتصادی، سال 99 را بدترین و سخت ترین شرایط برای سازمان های اقتصادی کشور دانست و افزود: در این سال در کنار تحریم های اقتصادی و بحران کرونا موضوعاتی همچون مشکلات توزیع مرغ را داشتیم که یک قسمت از این مشکلات بخاطر انبار شدن مرغ توسط مردم در یخچالهایشان بود چراکه براساس نظرسنجی 60 درصد مردم اگر مرغ هم نمی خریدند مشکلی بوجود نمی آمد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی راه حل مشکلاتی همچون مرغ را ایجاد اعتماد بین مردم و دولتمردان عنوان نمود و افزود: بایستی تلاش شود اعتماد بین مردم و مسئولین ترمیم شود رسانه های باید با تبیین شرایط خاص این سرمایه اعتماد را بیافرینند چراکه دولتمردان در سه سال کذشته در تامین مایحتاج مردم فشارهای مضاعفی را متحمل شدند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز در ادامه نشست مشترک مدیران روابط عمومی سازمان‌های اقتصادی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به حضور محوری روابط عمومی‌های فعال و هوشمند در شرایط جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم های ظالمانه ، بر نقش پررنگ و تأثیرگذار روابط عمومی ها در پشتیبانی از رونق تولید در سال جاری تأکید کرد.

حبیب امین زاده با بیان اینکه روابط عمومی بخش های اقتصادی امروزه باید در مسیر خنثی سازی مشکلات و مسائل تحریمی ، اقدام کنند ، افزود : به دلیل افزایش تحریم های بی سابقه اقتصادی لازم است تا با ابزار رسانه و قلم و از طریق هم افزایی و همراهی هر چه بیشتر با دستگاه ها به مقابله با هجمه های تبلیغاتی دشمن ، برویم.

وی با اشاره به نقش دوگانه روابط عمومی ها در ارائه خدمات به جامعه و همچنین در گردآوری بازخوردها و هشدارها به درون سازمان و لزوم ایفای پرقدرت تکالیف این حوزه ، اظهار داشت: صحنه گردانان بخش اقتصادی باید با ابزار و ظرفیت های خود وارد عرصه مبارزه با دشمن شده و با ضدحمله‌های موثر پاسخ حملات ناجوانمردانه دشمنان را بدهند.

وی در ادامه ، اذعان داشت : ایجاد ناامیدی و یأس درجامعه از جمله مهمترین اهداف بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد و در جنگ اخیر تحت عنوان تحریم های بزرگ اقتصادی حضور روابط عمومی‌های سازمان های اقتصادی فرصت مغتنمی در جهت دفاع موثر و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ملت و نظام خواهد بود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحقق 42 درصد GDP استان از طریق مجموعه صنعت، معدن و تجارت ، نشان‎دهنده نقش پررنگ مجموعه صمت در بخش اقتصادی است، افزود: اطلاع رسانی های درست موجب ایجاد تحولات اساسی در جامعه ما می‌شود و افزایش توانمندی تخصصی و فنی روابط عمومی های اقتصادی کمک شایانی به توسعه هرچه بیشتر و تحقق شعار سال " تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " خواهد کرد.

وی افزود : در اوایل شیوع کرونا به طور ناگهانی با بازار وسیع تقاضای ماسک و مواد ضدعفونی مواجه شدیم؛ اما در زمانی اندک کارخانه‌های استان با تبدیل خطوط تولید خود به تولید ماسک توانستند نیازهای استان و کشور را در عرض 45 روز پاسخگو باشند.

 امین زاده تصریح کرد : در روزهای آغازین سال گذشته موفق شدیم اولین دستگاه تولید ماسک را تولید و روانه بازار کنیم و به نوعی خودکفایی داخل استان و کشور را در این عرصه تحقق بخشیم و در آن مقطع حساس شاید ایران مدیون صنعت آذربایجان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در روزهای آغاز شیوع بیماری کرونا ، مواد ضدعفونی خارج از خطوط تولید استان بود ولی توانستیم با تغییر خطوط و تامین مواد اولیه اقلام مورد نیاز ، علاوه بر آذربایجان شرقی ، سایر استان‌ها را نیز تامین کرده و با آرامش از این شرایط سخت سربلند بیرون آمدیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید