Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی پیش بینی کرد:

تولید بیش از 500 هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی بهاره در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پیش‌ بینی تولید بیش از 531 هزار و 631 تن انواع محصولات سبزی و صیفی بهاره در استان در سال زراعی جاری خبر داد.

تولید بیش از 500 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی بهاره در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه کشت محصولات زراعی بهاره در استان از اواخر اسفند سال گذشته  آغاز شده است و تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز تداوم می یابد ، اظهار کرد: بیش از 70 درصد تولیدات زراعی استان به محصولات کشت بهاره اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 هزار و 280 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی بهاره برود.

کرامتی ادامه داد: در ارتباط با محصولات بهاره پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری یکهزار و 700هکتار سیب زمینی، 2 هزار و 500 هکتار پیاز، 4 هزار و 500 هکتار گوجه فرنگی، 500 هکتار خیار، یکهزار و 190 هکتار هندوانه، 90 هکتار خربزه، 50 هکتار سیر تر و 290 هکتار سیر خشک ، 50 هکتار هویج و 240هکتار سایر محصولات جالیزی و همچنین یکهزار و 170 هکتار نیز سایر سبزیجات کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در مجموع برای کشت‌های پاییزه و بهاره به مقدار 12 هزار و 609 تن انواع کود و 21 هزارتن بذور اصلاح شده اختصاص یافته است ، بیان کرد: اقدامات و تمهیدات لازم برای تهیه کودها و نهاده های مورد نیاز، بذور اصلاح شده، ماشین آلات و ادوات کشاورزان انجام شده و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز توزیع بذر و کود نسبت به تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

کرامتی با بیان این‌که بیشترین میزان تولیدات زراعی آذربایجان‌غربی مربوط به محصولات بهاره است، افزود: نیاز است که بسترهای لازم جهت افزایش رغبت کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی با اقدامات ترویجی و تشویقی در این زمینه افزایش یابد.

وی در ارتباط با برنامه‌های در دست اقدام برای مدیریت مصرف آب و افزایش کیفیت محصولات زراعی و توزیع نهاده‌ها به استفاده از ارقام زودرس در محصولات کشت بهاره، کشت نشاء مکانیزه محصولات جالیزی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر آرایش کشت اشاره کرد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید