Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

سهم تجهیزات کشاورزی در استان فارس افزایش یابد

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس باید از نظر ارزش افزوده، اشتغال و درآمد مربوط به تولید تجهیزات کشاورزی سهم و جایگاه خوبی را داشته باشد.

سهم تجهیزات کشاورزی در استان فارس افزایش یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جعفر قادری در بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی شامل ماشین آلات، نهاده‌ها، سیستم های آبیاری نوین و فن آوری های نوین، تجهیزات گلخانه ای و پهبادها، ابراز کرد: استان فارس یکی از استان های عمده مصرف کننده ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی است بنابراین برای افزایش سهم این استان در تولید موارد مذکور به تولیدکنندگان کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی جزو اولویت های کشور است و جنبه استراتژیک دارد، افزود: باید از کشاورزی سنتی جدا شد و با استفاده از دانش روز و تجهیزات پیشرفته به سمت کشاورزی مکانیزه حرکت کرد.

قادری اظهار کرد: با استفاده از تکنولوژی باید میزان برداشت محصول به ازای هر مترمکعب آب مصرفی را افزایش داد.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد تعامل بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، بیان کرد: نمایشگاه راهی برای  انتقال مطالبات و خواسته های کشاورزان به تولیدکنندگان است.

قادری تصریح کرد: با برپایی نمایشگاه بینش کشاورزان نسبت به تجهیزات روز ارتقاء می یابد و تولیدکنندگان بالقوه ای امکان رویارویی با کشاورزان را پیدا می کنند تا بتوانند از این خواسته ها و نیازها اطلاع پیدا کنند و در نهایت به سمت و سویی بروند که ما بتوانیم در داخل کشور سهم ماشین آلات و تجهیزات داخلی را افزایش دهیم.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می دانم از جهاد کشاورزی و از شرکت نمایشگاه های استان فارس که این فرصت را فراهم کردند تا آخرین تولیدات و دستاوردهای روز کشور و تا حدودی دستاوردهای روز دنیا را در معرض دید کشاورزان قرار دهند، تشکر کنم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید