Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جنگل‌ها خبرداد:

ارسال 16هزار قلم تجهیزات اطفای حریق جنگل‌ها به استان‌های در معرض خطر

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیش از 16هزار قلم کالا تجهیزات اطفای حریق به ارزش ۶۵ میلیارد تومان از امروز برای استان‌های در معرض خطر حریق ارسال می شود.

 ارسال 16هزار قلم تجهیزات اطفای حریق  جنگل‌ها به استان‌های در معرض خطر

به گزارش خبرنگار ایانا؛ مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ظهر امروز در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از محورهای حفاظت در این سازمان مشارکت مردم است، گفت: البته جرایمی نیز در حوزه منابع طبیعی رخ می دهد و متخلفینی در این بخش وجود دارند بنابراین باید توان خود را برای پوشش حفاظت بهبود ببخشیده و ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: یکی از آسیب های این بخش حریق است؛ بنابراین بخشی از تجهیزات مرتبط با اطفای حریق باید تقویت شود.

منصور با بیان اینکه بیش از 16هزار قلم کالا تجهیزات اطفای حریق به ارزش ۶۵ میلیارد تومان از امروز برای استان‌های در معرض خطر حریق ارسال می شود، گفت: این تجهیزات به استان‌های کشور برحسب اولویت فراونی حریق، جنگلی بودن و صعب العبور بودن  ارسال می شود.

منصور ادامه داد: امروز ۵۰ درصد تجهیزات تهیه شده به ۱۱ استان زاگرسی کشور از جمله کهگیلویه و بویر احمد، فارس، خوزستان، چهار محال بختیاری، آذربایجان ، خراسان شمالی و تهران ارسال می شود.

وی در باره میزان تجهیزات ارسالی نیز گفت: بالغ بر 7 هزار تجهیزات دفاع شخصی، بالغ بر 4 هزار قلم بی‌سیم دیجیتال برای شبکه رادیویی و بیش از 5 هزار قلم تجهیزات اطفای حریق ارسال خواهد شد.

 وی از دلایل ارسال تجهیزات دفاع شخصی را تذکر اصحاب رسانه در مواجهه مامورین ما با قاچاقچیان چوب و آسیب دیدن مامورین عنوان کرد.

منصور با اشاره به اینکه در کالاهای ارسالی برای اطفای حریق بیش از 300 قلم کالا از جمله دمنده و هزاران دست لباس ایمنی، جعبه کمک های اولیه، مخازن آب است و امیدواریم به حفاظت بیشتر و اتفای حریق بهتر کمک کند.

به گفته رییس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور بیسیم های دیجیتال از موارد کلیدی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به شمار می رود و با کمک  بیسیم دیجیتال علاوه بر موقعیت یابی می توان  از مرکز کنترل در تهران، نیروهایی که این بیسیم را دارند مورد ردیابی و رصد قرار داد.

جنگل های آق مشهد جنگل های، طبیعی و میراث ملی ما است 

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ت درباره تعیین و تکلیف جنگل های آق مشهد نیز گفت: جنگل های آق مشهد جنگل های طبیعی و میراث ملی ما است و تحت مدیریت و حفاظت سازمان جنگل ها است.

وی ادامه داد: اکنون پرونده قضایی در اینباره منتظر موافقت دیوان عالی کشور و  رییس قوه قضاییه برای بررسی مجدد است.

به گفته منصور؛ بر اساس تبصره ۶ قانون، آیین نامه اصلاحی موجود و شیوه نامه مرتبط دو سازمان، باید سند این اراضی به نام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور باقی بماند که اگر شاهد همراهی سازمان اوقاف باشیم نیازی به رای قضایی نخواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید