Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب مطرح کرد :

توسعه کشت محصول کاهو در میاندوآب با رویکرد تغییر الگوی کشت

تولید سالیانه ۲۸۰ تن کاهو از مزارع شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت : توسعه کشت محصول کاهو به عنوان کشت مضاعف، با استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به سرما با دوره رشد کوتاه، تاثیر بسزایی در تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمد زائی در بین کشاورزان منطقه دارد.

توسعه کشت محصول کاهو در میاندوآب با رویکرد تغییر الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی در جریان بازدید از مزارع کاهوی روستای ممدل این شهرستان افزود : کاهو گیاهی یک‌ساله که یکی از سبزی‌های مهم و پرکاربرد می‌باشد و بیش از 5 هزار سال پیش کشت می‌شده معمولاً اوایل پاییز (در مناطق گرمسیر) و اوایل بهار (در مناطق سردسیر) کشت آن انجام می‌گیرد. کاهو بیشتر به‌عنوان یک سبزی و به‌صورت تازه خوری در سالاد مصرف می‌شود.

دیانتی خاطر نشان کرد: روستای ممدل در شهرستان میاندوآب قطب تولید کاهو بوده که امسال حدود ۲۰ هکتار از اراضی آن به محصول کاهو اختصاص یافته و به طور متوسط ۱۲ الی ۱۵ تن کاهو از هر هکتار برداشت و نزدیک ۲۸۰ تن کاهو سالیانه در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: کاهو سرشار از ویتامین های A، B، C و مواد ضروری بدن بوده و بدلیل دارا بودن سلولز، هضم غذا را آسان می کند. کاهو دارای مقادیر زیادی فسفر، آهن، سدیم، کلسیم و مواد دیگری مانند ید، منیزیم و مس نیز می باشد و این امر موجب بازار پسندی آن شده است.

دیانتی بیان کرد: با توجه به استقبال ذائقه مردم محلی امکان بسط و توسعه کشت این محصول به دلیل کم آب بر بودن، کوتاه بودن طول دوره رشد و کشت پائیزه، مورد تائید و حمایت جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید