Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

از عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی راضی هستیم

در ایام بحرانی بازار مرغ ، تولید مرغ از همه طول ایام سال بیشتر بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: از عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و سازمان های وابسته اش راضی هستیم به نوبه خود از مهندس فتحی تشکر و قدردانی می کنم‌.

از عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی راضی هستیم

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار رئیس سازمان امور عشایر کشور ، رئیس فراکسیون عشایری مجلس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند و مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ درصد از مواد پروتئینی استان توسط عشایر تامین می‌شود، گفت: نقشی که عشایر در زندگی مردم استان دارند بسیار حائز اهمیت بوده و اکنون در این راستا رسیدگی به امور عشایر همچون امور مربوط به آب، جاده، مدارس و ... افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از اقشار مهمی که در دوران دفاع مقدس نقش فراوانی در پیروزی دفاع مقدس داشتند، مردم عشایری بودند افزود: عشایر در کنار تیپ رزمی و گردان‌های نظامی، فداکاری‌های بسیار بزرگی را در نقاط مختلف کشور به خصوص سمت غرب کشور انجام دادند.

وی با اشاره به نهادهای زیرمجموعه سازمان جهادکشاورزی استان، افزود: سازمان‌های وابسته به جهادکشاورزی استان از جمله اداره کل منابع طبیعی، دامپزشکی، امور عشایر، تحقیقات کشاورزی و غله اقدامات خوبی را در طول‌ سال‌های گذشته انجام دادند که اکنون هم از سازمان‌های وابسته و هم خود سازمان جهادکشاورزی راضی هستیم‌.

حجت الاسلام المسلمین دکتر آل هاشم با اشاره به اقدامات مهم ادارات تابع جهاد کشاورزی استان، گفت: در ارتباط با بیماریهای مربوط به طیور یا سایر حیوانات که اکثراً امراض مشترکی در سطح کشور دارند، آذربایجان شرقی در مهار بیماری‌های طیور و سایر امراض و حتی نظارت بر کشتارگاه‌ها به خوبی تلاش کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی بازار مرغ در طول ماه‌های گذشته، متذکر شد: به نظر می‌رسد که آشفتگی بازار مرغ یک توطئه‌ای در سطح کشور بود، وگرنه ما مشکلی در تولید این‌ محصول نداشتیم و حتی تولید مرغ بیشتر از سایر ایام انجام می‌گرفت اما با این حال با کمبود مرغ در بازار مواجه بودیم.

وی با اشاره به نقش عشایر، افزود: درگذشته اغلب مردم سطح کشوربا نقش قشر عشایر درجامعه آشنا نبودند اما در طول هشت سال گذشته عشایر توانستند خود را بخوبی بیان کنند و اکنون درسطح استان اهمیت این قشر بخوبی روشن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات جهادسازندگی در دوران گذشته، افزود: دوران فعالیت جهاد سازندگی اوج خدمت گذاری به مردم بود اما بعد از ادغام این‌ نهاد با وزارت کشاورزی، مقداری از وظیفه جهادسازندگی به بسیج سازندگی سپاه پاسداران منتقل شد.

وی درخاتمه خطاب به رئیس سازمان عشایر کشور گفت: خدماتی که امروز سازمان امور عشایر کشور انجام می دهد ستودنی می باشد استدعا می کنم به وزیر جهادکشاورزی سلام مرا برسانید و مراتب تقدیر و تشکر مرا از مجموعه سازمانهای جهادکشاورزی استان به ایشان  اعلام بفرمایید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید