Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور عشایر ایران خبر داد:

تولید ۴۵۰ هزار تن محصولات لبنی توسط عشایر کشور

رییس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه نقش عشایر در تحقق توسعه پایدار غیرقابل انکار است، گفت: تولید ۴۵۰ هزار تنی محصولات لبنی کشور توسط عشایر نمونه‌ای از این نقش‌آفرینی است.

تولید ۴۵۰ هزار تن محصولات لبنی توسط عشایر کشور

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شاهپور علائی‌مقدم در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: محصولات تولیدی عشایر باید تجاری‌سازی شده و با افرادی که از نام و برند عشایر سوءاستفاده می‌کنند، برخورد شود.

وی همچنین عشایر را دوستدار طبیعت و مهربان معرفی کرد و افزود: بسیاری از عشایر کشور استفاده از آب مجازی برای کاهش فشار بر سفره‌های زیرزمینی منابع آبی را خواستار هستند که خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه آغاز شده است.

 علائی‌مقدم تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز توسط عشایر را یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های سازمان امور عشایر ایران دانست و ادامه داد: در این زمینه هماهنگی‌های بسیار موثری با اتحادیه مرکزی انجام شده است.

وی از وجود بیش از هشت هزار گونه گیاهان دارویی در مناطق عشایری کشور خبر داد و افزود: متاسفانه آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت در زمینه تامین نیاز داخل و همچنین صادرات به سایر کشورها استفاده نکرده‌ایم.

به گفته وی ۱۵۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب عشایر و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر طی روزهای آینده به استان تخصیص می‌یابد و در ماه‌های آینده نیز ۵۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

 علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل، حسین حاتمی نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند و  یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار از آمادگی قوه مقننه برای اصلاح برخی قوانین به نفع عشایر و توجه به افزایش سهم و بودجه استان‌های عشایرنشین در بودجه‌ها سالانه خبر دادند.

همچنین آخرین وضعیت واکسیناسیون جمعیت دامی آذربایجان‌شرقی در مقابل بیماری‌های مختلف نیز توسط امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان ارائه شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید