Iranian Agriculture News Agency

باقریان در گفتگو با ایانا خبر داد:

کشف ۵۳۳ تن کود قاچاق در آذربایجان شرقی طی سال ۹۹

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از کشف ۵۳۳ تن انواع کود قاچاق و خارج از شبکه توزیع در سال ۹۹ خبر داد و افزود: در سال ۹۸ نیز به میزان ۴۴۸ تن کود قاچاق در سطح استان کشف شده است.

کشف ۵۳۳ تن کود قاچاق در آذربایجان شرقی طی سال ۹۹

 جمشید باقریان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در خصوص عملکرد این شرکت در تامین و توزیع کودهای کشاورزی، گفت: در سال ۹۸ بیش از ۸۴ هزار تن از انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی استان در بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شده است.

وی افزود: از این مجموع کود تنها ۵۷.۵ هزارتن مربوط به کود ازته می‌شود که سهم بالایی در مصرف بخش کشاورزی دارد؛ همچنین در این راستا ۲۰ هزار تن کود فسفاته و بیش از ۶۰۰۰ تن کود پتاسه نیز بین بهره برداران در سال ۹۸ توزیع شده است.

وی از توزیع بیش از ۷۶ هزار تن انواع کودشیمیایی توسط این شرکت در سال ۹۹ خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات موجود در واردات کود شیمیایی به دلیل عدم تخصیص ارز ترجیحی توسط دولت و افزایش قیمت آنها، میزان تامین و توزیع کود فسفاته و پتاسه بسیار کمتر از برنامه اعلامی انجام گرفت بطوری که بالغ بر ۱۶۷۵ تن کود فسفاته و ۱۲۰۹ تن کود پتاسه در بین کشاورزان توزیع شده ولی اندکی از این کمبود و خلاء موجود با افزایش توزیع کود ازته به میزان توزیع ۷۳ هزار و ۴۶۸ تن جبران شد.

 باقریان در خصوص میزان تامین بذر و سم توسط این شرکت در سال ۹۸، گفت: به میزان ۰.۲۷ تن بذر و ۳۹.۸ تن سم مجاز طی سال ۹۸ توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تامین و توزیع شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ نیز با افزایش توزیع بذر و در مقابل با کاهش توزیع سم رو به رو بودیم که در این راستا به میزان ۱۶۰.۲ تن بذر و ۰.۱۷۵ تن سم در سطح استان توزیع شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای به عمل آمده از مراکز توزیع کود، سم و بذر در سطح استان، گفت: در این راستا طی سال ۹۸، تعداد ۴۰ فقره پرونده کودهای مکشوفه قاچاق و در سال ۹۹ نیز ۴۰ پرونده دیگر مربوط به کودهای مکشوفه غیرمجاز در سطح استان تشکیل یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید