Iranian Agriculture News Agency

ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی بصورت پایلوت در شهرستان بناب

فرماندار شهرستان بناب گفت: شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی بصورت پایلوت در شهرستان بناب

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهریار فتحی در جلسه هماهنگی ایجاد شهرک صنایع تبدیلی شهرستان بناب اظهار داشت: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از 420 واحد تولیدی در این شهرستان افزود: خوشبختانه شهرستان بناب در حوزه صنعت رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر به عنوان قطب صنعت در استان مطرح است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه پیشرفت در حوزه کشاورزی متناسب با حوزه صنعت نبوده است، اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی را ناکافی دانست و تصریح کرد: نباید خود را تنها به کارخانجات کشمش و سبزه پاک‌کنی محدود نماییم.

 فتحی همچنین یادآور شد: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی گامی اساسی در راستای تکمیل زنجیره تولید در شهرستان بوده و موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی در شهرستان خواهد شد و از خام‌فروشی محصولات جلوگیری خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 300 هزار تن انواع محصولات از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر شده است.

فرماندار بناب افزود: ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی می‌تواند فرصتی بزرگ برای اشتغال‌زایی و رونق تولید و صادرات در منطقه باشد که با حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بایستی این امر تسریع شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: شهرک صنایع تبدیلی به‌صورت پایلوت در شهرستان بناب ایجاد می‌شود.

 ایاز برنو متذکر شد: هم اکنون با وجود واحدهای تولیدی متعدد در شهرستان بناب نیاز به تبدیل و فرآوری تولیدات باغی و کشاورزی در منطقه احساس می‌شود که با بهره‌برداری و ایجاد آنها زمینه برای اشتغال و ارزآوری فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار با سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد این شهرک در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی محقق خواهد شد.

به گفته   برنو، عملیات احداث این شهرک با همکاری مؤسسه مسکن و عمران بسیج در شهرستان بناب آغاز خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه مسکن و عمران بسیج استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه تصریح کرد: با عنایت به وجود روحیه جهادی، انقلابی و توان فنی و تخصصی و  ماشین‌آلات در مجموعه مؤسسه مسکن و عمران بسیج می‌توان در بالا بردن ضریب خوداتکایی در زمینه کشاورزی و صنایع مرتبط گام‌های اساسی برداشت.

حبیب‌زاده افزود: با این هدف احداث پنج شهرک تخصصی صنایع تبدیلی در قطب‌های مستعد کشاورزی آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید