Iranian Agriculture News Agency

ابوعلی عنوان کرد:

هندیجان، قطب جدید پرورش میگوی خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان، از معرفی شهرستان هندیجان، به عنوان قطب جدید پرورش میگو استان خوزستان خبر داد.

هندیجان، قطب جدید پرورش میگوی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان، طی سفر یک روزه به هندیجان، به همراه مسئولان محلی، از روند احداث پروژه ۳۹۵ هکتاری، مجتمع میگوی این شهرستان بازدید کردند.

وی، در حاشیه این بازدید، بیان کرد: مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان، به مساحت ۳۹۵ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهرستان هندیجان قرار گرفته است.

ابوعلی، افزود: این مجتمع دارای ۱۰ مزرعه بوده که آبگیری آن از طریق رودخانه زهره و در هنگام اختلاط آب شور دریا و آب شیرین رودخانه در هنگام مد صورت می پذیرد.

مدیرکل شیلات خوزستان، ظرفیت تولید این مجتمع را یک هزار و ۲۷۵ تن میگو اعلام و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، ۲۷۰ نفر فراهم خواهد شد.  

وی، در ادامه تصریح کرد: برای تکمیل این طرح، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش دولتی و حدود ۴۷ میلیارد تومان اعتبار  در بخش خصوصی مورد نیاز است.

ابوعلی، در پایان یادآور شد: پیشرفت این پروژه چندسالی به دلیل کمبود اعتبارات کند بوده است و با برنامه ریزی های به عمل آمده، عملیات احداث از سر گرفته شده است و با افتتاح این مجتمع بزرگ، شهرستان هندیجان، بعد از شهرستان آبادان، به عنوان قطب جدید پرورش میگوی استان خوزستان معرفی خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این بازدید میدانی، نیز جلسه شورای تامین شهرستان در فرمانداری هندیجان برگزار و مسائل تخلفات صیادی و نحوه برخورد با آنها بررسی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید