Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری:

16500 مترمربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

مدیر جهاد کشاورزی ساری از قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیرمجاز و بازگشت 16 هزار و 500 مترمربع اراضی زراعی و باغی به چرخه تولید در این شهرستان خبر داد.

16500 مترمربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح از قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری خبر داد و گفت: 16 هزار و 500 مترمربع اراضی زراعی و باغی در این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید کشاورزی بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، چهار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شامل دیوارکشی و بنای نیمه کاره با حضور کارشناسان اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده دادستان و عوامل انتظامی و امنیتی این شهرستان قلع و قمع شد.

وی ادامه داد: با انجام این عملیات قلع و قمع در روستای آهی دشت بخش مرکزی، اراضی مرغوب کشاورزی منطقه آزادسازی شد.

این مسوول افزود: تلاش برای برخورد با متخلفان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مرتبط همچنان ادامه دارد که در راستای حفظ منابع برای آیندگان است.

پورفلاح هشدار داد: حفظ باغ‌ها و اراضی زراعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ آن‌ها، یکی از دغدغه‌های مهم قانون‌گذاران است، به گونه ای که پس از هجوم گسترده سودجویان برای از بین بردن باغ‌ها و تبدیل آن‌ها به اراضی مسکونی، در سال ۷۴ با تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، مصوب شد «به ‌منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و تداوم و بهره‌وری آن‌ها از تاریخ تصویب این قانون تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها جز در موارد ضروری ممنوع می‌باشد.» و برای تشخیص موارد ضروری هم، کمیسیونی در وزارت جهاد کشاورزی مأمور است با بررسی درخواست‌ها، برای تغییر کاربری‌های ضروری مجوز صادر کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید