Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفات در یک هزار و ۲۷۰ هکتار مزارع اصفهان انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اجرای طرح‌های مقابله با آفات نباتی در سطح یک هزار و ۲۷۰ هکتار از مزارع و باغ های در استان اصفهان خبر داد.

مبارزه با آفات در یک هزار و ۲۷۰ هکتار مزارع اصفهان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ،  منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سطح یک هزار و ۲۳۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع استان مبارزه با ملخ و ۴۰ هزار هکتار مقابله با آفات غلات از جمله سن گندم در چند روز اخیر انجام شده است.

اواظهار کرد: طرح‌های مقابله با ملخ در شهرستان‌های کاشان، تیران و کرون، لنجان و سمیرم صورت گرفت که بطور عمده ملخ‌های بومی بودند و هیچ نوعی از ملخ‌های صحرایی گزارش نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه ردیابی‌ها برای دفع آفات نباتی بویژه ملخ در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع و باغ‌های استان افزود: امسال استفاده از سم، پایش و کنترل کرم خراط، ردیابی مگس مدیترانه‌ای، کنترل سن غلات، جوندگان و بیماری آتشک درختان دانه‌دار انجام و در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار دارد.

او یادآور شد: سال گذشته مجموع خسارات آفات نباتی به مزارع و باغ‌های استان در مجموع بالغ بر پنج میلیارد تومان برآورد شد و به این منظور برای پیشگیری از این خسارت‌ها و با توجه به اینکه بسیاری از این باغ‌های و مزارع بیمه نیستند ارائه آموزش‌های لازم و کنترل ضروری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید