Iranian Agriculture News Agency

۱۶ جعبه لارو نوغان در شهرستان سامان توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از توزیع ۱۶ جعبه لارو نوغان، بین متقاضیان این شهرستان خبر داد.

 ۱۶ جعبه لارو نوغان در شهرستان سامان توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از توزیع ۱۶ جعبه لارو نوغان، بین ۷ متقاضی در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: نوغانداری با هدف تولید الیاف ابریشمی از کاشت درخت توت آغاز و با پرورش کرم ابریشم از مرحله تخم تا تهیه پیله و در نهایت تولید نخ برای کاربرد در بخش‌های مختلف مانند فرش، پوشاک و پزشکی تکمیل می‌شود،به همین دلیل می‌توان نوغانداری را زنجیره کاملی از کشاورزی، صنعت و تجارت دانست.

احمدزاده ادامه داد: نوغانداری طول دوره پرورش کوتاهی دارد زمان محصول آن در اواخر بهار و هنگامی است که هیچ یک ازمحصولات کشاورزی به بار نیامده و از طرف دیگر این فعالیت مانع از انجام سایر عملیات کشاورزی نمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن این صنعت در این شهرستان امید است که بتوان با ترویج فرهنگ نوغان داری گامی در جهت تولید این محصول برداشت و همچنین با آموزش و مشارکت زنان خانه دار به اقتصاد خانواده ها کمک نمود.

مرضیه خواجعلی کارشناس امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: جهت بهبود صنعت نوغان داری و ترویج این صنعت تعدادی نهال توت نیز بین بهره برداران توزیع شده چرا که برگ درخت توت به عنوان مهمترین غذای کرم ابریشم محسوب میشود‌.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید