Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

مازندران پایانه بزرگ صادرات محصولات کشاورزی کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: فقط طی چند ماه در سال گذشته 20 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران به سایر استان‌ها و حتی کشورهای خارجی صادرات داشتیم و با این میزان صادرات یعنی به عنوان پایانه بزرگ محصولات کشاورزی در سطح کشور مطرح هستیم.

مازندران پایانه بزرگ صادرات محصولات کشاورزی کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه شورای کشاورزی استان با تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات و تقدیر از تلاشگران عرصه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ستاد تا شهرستان‌ها گفت: خوشبختانه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سال‌های اخیر توانسته موفقیت های خوبی را کسب کند که مایه افتخار بخش کشاورزی شده است.

وی بای بیان اینکه به طور حتم این موفقیت ها حاصل نتیجه یک کار تیمی است، ادامه داد: روابط عمومی دو وظیفه بسیار مهم اطلاع رسانی و دفاع از کیان بخش کشاورزی را در برابر تبلیغات و هجمه های رسانه ها بر عهده دارد و در همین راستا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران توانسته در این دو بخش به خوبی بدرخشد.

شهیدی‌فر افزود: اگر اطلاع رسانی و تولید خبر و محتوا در انجام کارهای بخش کشاورزی صورت نگیرد فعالیت‌ها به خوبی خود را نشان نمی‌دهد و خوشبختانه در جهاد کشاورزی اطلاع رسانی به نحو احسن انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: سال گذشته سال سخت و طاقت فرسایی برای بخش کشاورزی بوده است چراکه در واردات نهاده ها و عوامل تولید مشکلات بسیار زیادی داشتیم اما توانستیم به خوبی مدیریت کنیم تا خدشه‌ای به تولید وارد نشود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران به عنوان کریدور صادرات محصولات کشاورزی نقش بسیار مهمی را در کشور دارد، گفت: متاسفانه در گذشته صنعت طیور جزء تولیدات رده سوم و چهارم بوده است اما اخیرا این صنعت نشان داد حرف اول را در تولید محصولات دامی کشور می‌زند.

وی بیان کرد: فقط طی چند ماه در سال گذشته 20 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران به سایر استان‌ها و حتی کشورهای خارجی صادرات داشتیم و با این میزان صادرات یعنی به عنوان پایانه بزرگ محصولات کشاورزی در سطح کشور مطرح هستیم.

 

شهیدی فر اضافه کرد: تمامی این میزان صادرات محصولات کشاورزی تنها در 2.5 درصد اراضی کشاورزی کشور یعنی اراضی مازندران تولید می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فصل برداشت محصولات پاییزه در استان گفت: خرید محصولات پاییزه به ویژه گندم و کلزا باید به نحو احسن انجام شود و مشکلی در خرید گندم و کلزا بوجود نیاید.

 

وی همچنین از مدیریت های حراست و گزینش سازمان در کسب رتبه های برتر ملی و افتخار برای جهاد کشاورزی مازندران تقدیر کرد و گفت: نظارت در جهاد کشاورزی مازندران باید هوشمندانه، مقتدرانه و قاطعانه باشد و در این زمینه توانستیم اقدامات خوبی در سازمان پایه ریزی کنیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید