Iranian Agriculture News Agency

با اعطای تسهیلات مکانیزاسیون در خنج؛

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در خنج افزایش یافت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: در سال گذشته با جذب ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات دولتی و ورود ادوات جدید، ضریب مکانیزاسیون این شهرستان به ۲.۴ اسب بخار افزایش یافته است.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در خنج افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون شهرستان خنج در ابتدای سال قبل دو اسب بخار بوده است، تصریح کرد: این تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون با سود مشارکت ۱۵ درصد و توسط شعب بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گفته وی؛ در طرح تسهیلات اعطایی آورده متقاضیان ۲۰ درصد مبالغ مورد نیاز بوده است و میزان کل پرداخت ها ۲.۵ برابر مبلغ تخصیص اولیه به شهرستان خنج بود.

او اظهار کرد: با بهره گیری از تسهیلات اعطایی، ۲۴ دستگاه از انواع تراکتور های چهار و ۶ سیلندر به همراه ادوات کشاورزی دیگر از جمله انواع سم پاش ها، خاکورز ها و کارنده های مکانیزه خریداری و به عرصه کشاورزی وارد شده است.

علی پور ابراز کرد: ارتقاء سطح مکانیزاسیون بخش کشاورزی باعث کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن کشاورزی، افزایش تولید محصولات و انجام به موقع عملیات کشاورزی می شود.

به گفته وی؛ برای اعطای تسهلات خرید ادوات و دستگاه های مکانیزه به کشاورزان  داشتن سند زمین کشاورزی بیش از ۱۲ هکتار و برای رانندگان حرفه ای تراکتور داشتن گواهینامه ویژه تراکتور که دو سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد الزامی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید