Iranian Agriculture News Agency

رشد ۱۵ برابری اعتبار طرح های آبخیزداری خراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از رشد ۱۵ برابری اعتبار طرح های آبخیزداری خراسان شمالی در ۸ سال گذشته خبر داد.

رشد ۱۵ برابری اعتبار طرح های آبخیزداری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خرسان شمالی،  حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: اعتبارات آبخیزداری خراسان شمالی در ۸ سال گذشته ۱۵ برابر شد به طوری که  از بدو تاسیس استان در سال ۸۳ تا سال ۹۲ حدود یک دهه مجموع اعتبار اختصاصی برای طرح های آبخیزداری حدود  ۶۹ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال بود و در هشت سال گذشته ( ۹۲ تا ۹۹)  مجموع این اعتبارات با رشدی ۱۵ برابری به یک هزار و ۴ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: با افزایش اعتبارات این اداره کل هر سال به طور میانگین در حدود ۳۰ پروژه در بخش های مختلف مانند آبخیزداری، بیابان زدایی، حفظ و احیای جنگل ها و مراتع  اجرا شد به طوری که در این مدت برای ۱۱۴ حوضه آبخیز با مساحت یک میلیون هکتار مطالعات تفصیلی تکمیل و عملیات اجرایی آن نیز خاتمه یافت.

وحید خاطرنشان کرد: در همین مدت ۲۵ درصد از مساحت استان خراسان شمالی که شامل ۸۱ حوضه آبخیز را شامل می شود، طرح های آبخیزداری به طور کامل اجرا و به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی در ۳۲ حوضه آبخیز که ۱۳ درصد مساحت استان را شامل می شود نیز مطالعات تفصیلی اجرایی انجام  و در ۳۹ حوضه آبخیز با مجموع مساحت ۳۱۷ هزار هکتار،  که ۱۱ درصد مساحت استان را شامل می شود، نیز عملیات آبخیزداری به طور کامل خاتمه یافت.

وی گفت: در مجمو ع برای یک میلیون و ۳۳ هزار هکتار از مساحت استان مطالعات آبخیزداری انجام و بخش های مختلف مانند خاک، رسوب، سیل، مباحث اقتصادی و اجتماعی آن دیده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید