Iranian Agriculture News Agency

800 هزار متر مکعب بندهای خاکی جنوب دامغان آبگیری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از آبگیری چهار بند خاکی و تورکینست در پی بارش نزولات آسمانی هفته گذشته در مناطق جنوبی این شهرستان با ظرفیت 800 هزار متر مکعب خبر داد.

800 هزار متر مکعب بندهای خاکی جنوب دامغان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در نشست مدیریت بحران  شهرستان دامغان به میزبانی فرمانداری از آبگیری چهار بند خاکی و تورکینس در پی بارش نزولات آسمانی هفته گذشته در مناطق جنوبی این شهرستان با ظرفیت 800 هزار مترمکعب خبر داد و اظهار کرد: این بندها در حوزه کویر حاج علی قلی و کویر مرکزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه دامغان دارای 40 بند خاکی و تورکینس بوده که در جریان بارش‌های که صورت می‌گیرد آبگیری و پر می‌شود، افزود: مجموع ظرفیت بندهای خاکی دامغان یک میلیون و 200 هزار متر مکعب بوده که با انجام آبگیری هیچ‌گونه خسارتی به بندهای خاکی وارد نشده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان شامل سه حوزه آبخیزداری شامل سد شهید شاهچراغی، کویر حاج علی قلی و کویر مرکزی است، تاکید داشت: پنج بند خاکی و 35 تورکینس در دامغان فعال است که از ورود خسارت به مزارع و باغات و منازل جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید