Iranian Agriculture News Agency

استقبال از پرورش گل محمدی در خراسان شمالی

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت گل محمدی در این استان در سالهای اخیر توسعه قابل ملاحظه ای داشته بطوریکه در سال 94 سطح زیر کشت آن حدود 120 هکتار با تولید 120 تن گل بوده که این میزان در سال 99 به بیش از 468 هکتار رسیده و از سطوح بارده زیر کشت حدود 350 تن گل محمدی برداشت می شود.

استقبال از پرورش گل محمدی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: میانگین تولید گل محمدی در گلستان هایی که بوته های چهار تا پنج ساله دارند حدود پنج تن است، البته در برخی از گلزارها که زودبازده هستند در سال های اول و دوم نیز محصول گل محمدی برداشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه کشت گل محمدی ،حمایت ها در قالب تسهیلات، آموزشهای لازم برای کشت و بهره برداری ، شناسایی مناطق مستعد کشت و اعلام به علاقمندان، هرس کردن و شناسایی گونه های خوب گل است.

خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی در کشور رتبه هشتم و از لحاظ تولید جایگاه هجدهم را دارد، جایگاهی که به سختی به دست آمده و می شود با برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت آن را ارتقاء داد و با توسعه صنایع مرتبط موجب افزایش ارزش افزوده آن شد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید