Iranian Agriculture News Agency

شناسایی 775 تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان تهران در45روز نخست امسال

"پنجره واحد سامانه مدیریت زمین" درکل کشور اجرایی می شود

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور گفت: در45روز نخست امسال، 775 مورد تغییرکاربری غیرمجاز درسطح اراضی کشاورزی استان شناسایی شد که قریب به 100درصد این موارد تعیین تکلیف و اقدام شد.

شناسایی 775 تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان تهران در45روز نخست امسال

به گزارش ایانا در استان تهران، شورای هماهنگی یگان حفاظت استان تهران با یگان حفاظت کشور به ریاست فصاحت رئیس سازمان و باحضور سردار هادی نژاد بازرس ویژه ومشاور وزیرکشور، نیازی معاون حفظ کاربری ویکپارچگی اراضی کشور، سرهنگ حسن‌آبادی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور، سرهنگ پناهی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی استان تهران، طباخی مدیر امور اراضی استان، مدیران و روسای امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از پایش ماهواره ای در حوزه شناسایی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: سامانه پنجره واحد زمین را تا پایان سال در کل کشور تعریف می کنیم تا با ورود تمامی اطلاعات این حوزه به پایگاه جامعی از آمار و اطلاعات به روز دسترسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در جایگاه یک سامانه میزبان و واسطه، حلقه وصلی بین دستگاه‌های متولی صدور جواز با اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی اخذ جواز ساخت و ساز برقرار می‌کند و در این بین نقش یک سامانه هوشمند تسهیل‌گر و ناظر را ایفا خواهد کرد.

سرهنگ حسن آبادی افزود: این سامانه با فراهم ساختن 3 امکان مهم از جمله «پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای»، «مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین» و «مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی» قرار است، مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌درازی به اراضی و املاک شود.

وی از اجرایی شدن این سامانه تا پایان امسال در کل کشور خبر داد و افزود: این سامانه در استان قزوین به صورت آزمایشی و پایلوت اجرا شده است که تاپایان سال این سامانه در سراسر کشور اجرایی می شود که نقش مهمی در جلوگیری از فساد و زمین‌خواری خواهد داشت.

سرهنگ حسن آبادی به ارائه آماری در حوزه شناسایی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران پرداخت و گفت: سال گذشته 2123 گزارش مردمی از طریق سامانه 131 با موضوع تغییرکاربری دریافت شد که 70درصد این گزارشات تعیین تکلیف شد.

وی افزود: درحوزه شناسایی نیز 9229 مورد در سال گذشته یعنی روزانه به طور میانگین 28 مورد ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی استان شناسایی شد که 73درصد این موارد به صدور رای و اجرای به موقع تبصره 2ماده 10 قانون انجامید.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر اینکه شناسایی تغییرکاربری ها و مقابله با این موارد، برای حفظ اراضی کشاورزی ضروری است ، افزود: طی 45 روز نخست امسال 775 مورد تغییرکاربری غیرمجاز درسطح اراضی کشاورزی استان شناسایی شد که 773 مورد معادل نزدیک به صددرصد این موارد تعیین تکلیف و اقدام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید