Iranian Agriculture News Agency

استاندار اردبیل:

شتاب مناسب احداث و توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان اردبیل

ظرفیت سردخانه‌های فنی استان از ۸۸۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد که در ۴۰ روز اخیر بیش از ۵ انبار و سردخانه فنی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

شتاب مناسب احداث و توسعه صنایع تبدیلی  محصولات کشاورزی در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، اکبر بهنامجو که به همراه معاون امور  هماهنگی و برنامه ریز ی استاندار ، مشاور و مدیر کل حوزه استانداری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  ، فرماندار شهرستان اردبیل و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از تعدادی از طرحهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه شهرستان اردبیل بازدید می کرد با اعلام این خبر افزود:  کارخانه روغن‌کشی به ظرفیت ۸۰ تن مراحل نهایی احداث را سپری می‌کند که امیدواریم با تامین زیرساخت‌های برق، آب و گاز در هفته دولت شاهد افتتاح این کارخانه با برند اردبیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در استان اردبیل با مشارکت سرمایه‌گذار احداث کارخانه‌های روغن‌کشی جزو اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

استاندار اردبیل به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری اشاره کرد و گفت: با همکاری بانک کشاورزی قرار است ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص یابد.

بهنامجو افزود: در حال حاضر ظرفیت استان در این بخش ۱۶۰ هزار تن است که تا پایان امسال به ۳۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: به تناسب آورده سرمایه‌گذار قرار شده بانک کشاورزی تسهیلات مورد نیاز را در اختیار سرمایه‌گذاران و مشارکت کنندگان در اجرای این طرح‌ها قرار دهد.

بهنامجو بازدید از کارخانه تولید چیپس سیب زمینی، پوره و ریزدانه سیب زمینی را که متعلق به کشت و صنعت شیرین عسل سبلان است، یادآور شد و تصریح کرد: به میزان ۸۹۰ تن در سال در این مجموعه تولید محصول انجام شده و فرصت اشتغال ۲۵۰ نفر در این واحد فراهم شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی در بخش سیب‌زمینی بخش عظیمی از مشکلات سیب‌زمینی کاران در فروش محصول مرتفع خواهد شد.

استاندار اردبیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش انبار و سردخانه‌های فنی را یادآور شد و بیان کرد: ظرفیت سردخانه‌های فنی استان از ۸۸۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد که در ۴۰ روز اخیر بیش از ۵ انبار و سردخانه فنی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

بهنامجو گفت: مجموعه سردخانه و سورتینگ سیب‌زمینی در اردبیل مورد بازدید قرار گرفت که ظرفیت ۴۰ هزار تن سورتینگ و بسته‌بندی را با هدف صادرات سیب‌زمینی به کشورهای آذربایجان و روسیه دارد که سرمایه‌گذار این پروژه ۴ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داشت که قرار شد این منابع به متقاضی پرداخت شود.

وی در ادامه ضمن بازدید از کشتارگاه صنعتی دام آقای اصلان خدایی با ظرفیت 9 هزار تن در سال اشتغالزایی 40 نفر با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال در روستای آراللوی بزرگ که در حال احداث می باشد و با وجود ریزش باران رحمت الهی و شرایط نامساعد جوی کلنگ آغاز عملیات احداث کارخانه چیپس میوه و بسته بندی میوه خشک و انواع پوره خشک و سبزیجات را به زمین زد این طرح با ظرفیت 160 تن در سال اشتغالزایی 25 نفر و سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال در اراضی روستای آراللوی اردبیل پس از اتمام  در دهه مبارکه دهه فجر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید .

وی در حاشیه برنامه بازدید و آئین کلنگ زنی در جمع خبرنگاران با قدردانی از سعی و اهتمام سازمان کشاورزی استان اردبیل گفت : تنهاراه تقویت اقتصاد کشاورزان جلوگیری از خروج محصولات به صورت خام و هموارکردن راه صادرات می باشد که خوشبختانه در این اواخر اقدامات بسیار خوبی در حال اجرا می باشد .

eqwr

fwaeq

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید