Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

ضرورت توسعه آبزی پروری در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت توسعه آبزی پروری و افزایش بهره وری در این بخش تاکید کرد.

ضرورت توسعه آبزی پروری در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش شیلات استان ،اظهار کرد: آذربایجان غربی با وجود اینکه جزو استانهای غیرساحلی کشور به شمار می رود اما به دلیل میزان تولید سالانه نزدیک 17 هزار تن انواع آبزیان و تنوع بالای تولید یکی از قطب های مهم کشور در این بخش محسوب می شود. 

کرامتی افزود: توسعه آبزی پروری ، ارتقا بهره وری در مزارع موجود از طریق اجرای سیستم مکانیزاسیون و افزایش بهره وری باید در اولویت و دستور کارهای اجرایی این بخش قرار گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: مجموعه سازمان جهادکشاورزی نیز با بهره گیری از اعتبارات مختلف عمرانی و تسهیلات بانکی از جمله استفاده از اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی ، تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی و ماده 27 کلیه حمایتهای لازم را از مدیریت شیلات و آبزیان بعمل آورده و پیگیریهای لازم در جهت رفع موانع و مشکلات احتمالی را انجام خواهد داد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی نیز با ارایه گزارشی از ظرفیت و پتانسیل بالای استان در زمینه تولید آبزیان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 420 مجتمع و مزرعه پرورش ماهی، 5 مرکز تکثیر بچه‌ ماهی سردآبی، یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی و 10مرکز تکثیر ماهیان زینتی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2600 نفر در آذربایجان‌غربی در این صنعت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، ادامه داد: هم اکنون 11 تعاونی صید و صیادی با هزار خانوار صیاد در 10 دریاچه پشت سد و 6  رودخانه دائمی استان مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت مطلوب ماهی تولید شده در آذربایجان‌غربی، راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی آبزیان و توجه بیشتر به مقوله صادرات آبزیان و حمایت از صادرکنندگان می‌تواند نقش مهمی در افزایش صادرات این محصول داشته و بهره‌وری و سود فعالان این بخش را افزایش دهد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی در خصوص تحقق شعار سال در بخش صنعت آبزی پروری اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز، مزارع و مجتمع‌های جدید تکثیر و‌‌ پرورش آبزیان، ارتقا بهره‌وری در مزارع موجود از طریق اجرای سیستم مکانیزاسیون، حمایت کارشناسی و ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مختلف از جمله این برنامه‌هاست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید