Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد:

کمیته برنامه راهبردی توسعه جامع بخش کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تشکیل کمیته برنامه راهبردی توسعه جامع بخش کشاورزی استان در سالجاری خبر داد.

کمیته برنامه راهبردی توسعه جامع بخش کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه کمیته کارشناسی تدوین برنامه راهبردی توسعه جامع بخش کشاورزی استان اظهار کرد: کمیته برنامه جامع توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل و برنامه عملیاتی سازمان در سال ۱۴۰۰ بر اساس تحقق شعار محوری سال و سیاست‌های کلان بخش کشاورزی تدوین و اجرایی خواهد شد. 

وی ترسیم نقشه راه و تدوین برنامه جامع و مدون را راه گشای مشکلات بخش کشاورزی در استان عنوان کرد و گفت: این کمیته با هدف تعیین نقشه راه سازمان و مجموعه ادارات تابعه، درجهت توسعه بخش کشاورزی و بهبود وضعیت معیشت بهره برداران و ارتقای بهره‌وری عوامل و منابع تولید و در نتیجه استمرار تأمین امنیت غذایی مردم استان تشکیل می‌شود. 

کرامتی با بیان اینکه ارزش تولیدات بخش کشاورزی آذربایجان غربی در سر مزرعه بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد می شود، افزود:  مدیریت علمی در بخش کشاورزی با استفاده از اطلاعات و داده‌های کشاورزی استان از مهم‌ترین خصوصیات این برنامه عملیاتی است. 

وی افزود: برنامه ‌ریزی سیستماتیک در راستای تعریف ساماندهی و نظارت بر برنامه‌های اجرایی سازمان در دوره زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ ضروری است. در این راستا اطلاعات مربوط به برنامه‌های عمده در دست اجرای سال جاری کلیه بخش‌ها و بخش‌های تابعه همراه با برنامه‌های چهار ساله آتی جمع آوری و در قالب کتابی به عنوان ترسیم نقشه راه سازمان چاپ خواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با تبیین مواضع و رویکردهای سازمان در سال جدید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سند توسعه بخش کشاورزی گفت: در سال جدید با برنامه ریزی‌های انجام شده روند رونق تولید محصولات کشاورزی در استان بیشتر از سال گذشته ادامه خواهد یافت و امسال هم باید به سال رونق تولیدات کشاورزی استان تبدیل شود.، چرا که بخش کشاورزی استان در سال گذشته از نظر بهبود فضای کسب و کار در بین سایر دستگاه های اجرایی حائز رتبه برتر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید