Iranian Agriculture News Agency

محصول گندم کشاورزان مشمول بیمه اجباری «تمام خطر» می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: محصول گندم کشاورزان مشمول بیمه اجباری تمام خطر می‌شود.

محصول گندم کشاورزان مشمول بیمه اجباری «تمام خطر» می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از آغاز شکل گیری مجلس یازدهم در مورد امنیت غذایی مردم ایران بوده است، اظهار داشت: گندم یک محصول استراتژیک و مهم برای تأمین امنیت غذایی مردم است و بر این مبنا لازم است تصمیمات گرفته شده در راستای حمایت از کشاورزان این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان باید افزایش یابد، ابراز داشت: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به شدت پیگیر این موضوع است و از تمام ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خود برای تحقق این امر استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه محصول گندم کشاورزان این حوزه بیمه اجباری تمام خطر می‌شود، تصریح کرد: اعتبار لازم برای این مهم از محل مطالبات حاصل از فروش تضمینی گندم کشاورزان کسر می‌شود.

پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی بدون شرط بیمه نامه و عمر ماشین

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم برای کشاورزان تأمین سوخت ماشین آلات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی مقرر شد برای تمام ماشین آلات کشاورزی فعال کشاورزان بدون توجه به وجود یا عدم وجود بیمه شخص ثالث و همچنین عمر ماشین پلاک گذاری انجام شود.

ساداتی نژاد بیان داشت: سوخت مورد نیاز ماشین آلات هم مقرر شد توسط وزارت جهاد از وزارت نفت تأمین شود.

سوداگری در تأمین ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان

وی همچنین با بیان اینکه صاحبان ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک که برای اولین بار نسبت به اخذ بیمه شخص ثالث اقدام کنند مشمول جریمه نمی‌شوند، افزود: یکی از مهمترین مشکلات موجود در بخش کشاورزی وجود سوداگری در تأمین ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان است که باید برای مقابله با این موضوع سامانه‌ای شکل گرفته تا نیاز بازار به ماشین آلات کشاورزی را تشخیص دهد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن ضرورت ورود بخش خصوصی برای تأمین ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان به خصوص برای کمباین و تراکتور گفت: کمیسیون کشاورزی و مجلس نیز از این موضوع استقبال می‌کند و امیدواریم با ورود بخش خصوصی فعال به صنعت کشاورزی شاهد تحول و پویایی در این بخش باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید