Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

افزایش ۲برابری سطح زیرکشت گیاهان دارویی در مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از اجرای طرحی تشویقی برای کاشت گیاهان دارویی در این شهرستان و افزایش دو برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی این شهرستان خبر داد.

افزایش ۲برابری سطح زیرکشت گیاهان دارویی در مراغه

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: سطح زیرکشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان مراغه از ۱۱ هکتار در سال گذشته به ۲۵ هکتار در سالجاری رسیده است.

وی ادامه داد: با این سطح کاشت گیاهان دارویی پیش بینی می‌شود ۱۰0 تن محصول از این مزارع برداشت شود که در این میان گل محمدی، بادرنجبویه، زعفران، زوفا، زنیان، رازیانه و سیاه دانه بیشتر سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در مراغه دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه از ۳هکتار از این مزارع شامل بادرنجبویه، زنیان و زوفا به صورت الگویی کاشته شده است گفت: کاشت گیاهان دارویی با هدف اقتصادی کردن تولید در زمین‌های کم بازده، کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان اجرا می‌شود.

 کریمی اصل در پایان از اجرای طرحی تشویقی برای کاشت گیاهان دارویی در شهرستان مراغه خبر داد و افزود: در این طرح برای کشاورزان بذر رایگان و تسهیلات با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید