Iranian Agriculture News Agency

برای نخستین بار در کشور انجام می‎‌شود؛

مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری احداث باغ مادری

رئیس گروه نهال معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از حمایت‌های دولت و مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری احداث باغ مادری برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: مدل مشارکت بخش خصوصی و دولتی نقطه عطفی در سرمایه‌گذاری کشاورزی کشور است.

مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری احداث باغ مادری

مرتضی موسوی رئیس گروه نهال معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره احداث باغ مادری در کشور، گفت: برای این منظور روز دوشنبه نشست بررسی پیشنهادات برای سازوکار مشارکت عمومی – خصوصی برگزار شد.

وی ادامه داد: این نشست به منظور اجرای ماده (27) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و تبصره (12) قانون بودجه سال 99  بوده تا پروژه با مدل مشارکت عمومی و خصوصی در زمینه کشاورزی اجرا شود.

موسوی با تاکید بر این که اجرای پروژه باغ مادری با مدل مشارکت بخش خصوصی و دولتی نقطه عطفی در سرمایه گذاری کشاورزی کشور است، تصریح کرد: این نوع مشارکت برای اولین بار با استفاده از حمایت‌های دولت و مشارکت بخش خصوصی در کشور انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس آمار غیررسمی در سال گذشته یک‌صد میلیون اصله نهال در کشور تولید شده که حدود ۶۷ میلیون از این نهال‌ها در نهالستان‌های مجوزدار تولید شده است.

رئیس گروه نهال معاونت باغبانی در پایان گفت: در حال حاضر ۵ باغ مادری فعال در کشور وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 2 تا 3 سال آینده به  ۳۷ باغ مادری خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید