Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش‌بینی کرد:

برداشت 350 تنی گل محمدی در خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شهرستان اسفراین بیشترین سطح کشت و تولید گل محمدی را در این استان به خود اختصاص داده است.

برداشت 350 تنی گل محمدی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغازشده و یک ماه به طول می انجامد افزود: مقدار برداشت گل محمدی از سطوح بارده 350 تن برآورد می شود

وی افزود: در سال 1394 سطح کشت گل محمدی استان 119 هکتار با 119.5 تن تولید بوده که در سال99 به 468 هکتار با تولید 324 تن رسیده است .

 شریکیان خاطرنشان کرد: وجود یک واحدصنعتی فرآوری،عصاره گیری و اسانس گیری با ظرفیت اسمی سالانه  400 تن و همچنین مناطق مستعد به خصوص در اراضی شیبدار، زمینه مساعدی برای توسعه کشت این محصول فراهم ساخته است.

وی تشکیل کارگروه توسعه وکشت گیاهان دارویی ،برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی با هدف ارتقاء دانش بهره برداران و بهره گیری ازتوان علمی مراکز تحقیقاتی وپژوهشی ، تولید و تامین  نهال گل محمدی را از جمله مهمترین اقدامات اجرایی سازمان جهاد کشاورزی در زمینه پرورش گل محمدی بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شناسایی مناطق مستعد توسعه کشت مناطق مختلف استان،برنامه ریزی لازم جهت تولید و تامین اندام های تکثیری ،حمایت های تسهیلاتی ، برگزاری کارگاه های آموزشی و بازدید از مزارع الگویی گل محمدی با هدف تغییر الگوی کشت خصوصا در مناطق  کم آب و اراضی مستعد شیبدار از جمله برنامه ها و اقدامات پیش رو این سازمان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید